Bedrijven en organisaties geven steeds meer uit aan influencers. Influencer marketing groeit exponentieel, mede doordat de effectiviteit steeds beter meetbaar is. Ook het aantal influencers blijft groeien, voor elke niche en subniche zijn er influencers te vinden.
Maar waar begin je als je nog nooit met influencers hebt gewerkt? Besteed je het uit aan een influencer marketing agency? En hoe zorg je ervoor dat je influencer marketing campagne naadloos aansluit op je bestaande marketingstrategie?
Influencer Agency One Media helpt je graag een eindje op weg!
Table of Contents
Relevante influencers én volgers
Op het moment dat je gaat starten met influencer marketing is het van cruciaal belang dat je de juiste influencer kiest. Met de juiste influencer bedoelen wij een influencer met voor jou relevante volgers, volgers die naar alle waarschijnlijkheid geïnteresseerd zullen zijn in jouw product of service.
Hier komt onze jarenlange ervaring als online marketingbureau goed van pas, wij zijn al actief op het gebied van influencer marketing sinds de opkomst van de eerste fashion-, beauty- en make-up bloggers. Inmiddels zijn de bloggers grotendeels vervangen voor YouTube vloggers maar het principe blijft hetzelfde.
Influencer Marketing Agency Amsterdam
One Media maakt als Influencer Marketing Agency Amsterdam dagelijks creatieve influencer campagnes. Het verbinden van de juiste influencers aan merken is onze missie, het zit in onze DNA. Met een uitgekiende content strategie zorgen wij ervoor dat jouw boodschap authentiek overkomt en leidt tot engagement. Volgers zijn belangrijk, interactie is nog veel belangrijker.
De rol van de influencer zal verder groeien. Sociale media is steeds meer verankerd in het leven van consumenten en daarmee ook de rol van influencers.
One Media weet welke Instagram influencers bij jouw merk passen en onze content marketeers weten hoe je een brand story vertelt. Zo creëren wij maximale betrokkenheid binnen jouw doelgroep. Wij waren één van de eerste influencer bureaus die de aandacht verschoof van bereik naar betrokkenheid. Dit door de focus te leggen op de kwaliteit van de content, zo kun je als merk het verschil maken.
Facebook, Instagram, YouTube, TikTok & LinkedIn
Elk social platform trekt in meerdere of mindere mate influencers aan, maar Instagram is nog steeds de gouden standaard.
De marketing services van onze influencer agency bestaat uit zowel earned als paid campagnes op Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, LinkedIn en Snapchat. Ons uitgangspunt is altijd (ongeacht influencer platform) op een authentieke manier bekendheid genereren voor jouw merk, product of dienst. Dit kan zijn door het inzetten van bekende influencers, veel vaker kiezen wij echter voor micro- of nano influencers. Met micro- en nano influencers behalen we vaak betere resultaten omdat de achterban meer betrokken is.
Naast het vinden van de perfecte match is het voor een effectieve influencer marketing campagne van belang dat de juiste analytics worden gemonitord en dat op basis hiervan wordt bijgestuurd.
Voor je met influencer marketing begint is het belangrijk om je te realiseren dat het aantal volgers (bereik) niet leidend moet zijn. Wat succesvolle Instagram influencers zo succesvol maakt is de mate van betrokkenheid van de achterban. Een betrokken achterban is een indicatie dat er een relatie is tussen de influencer en de volgers, de volgers nemen het oordeel van de influencer serieus.
Ook mediabureaus zien dat consumenten meer en meer bestand zijn tegen traditionele reclame en zetten daarom in op influencer marketing. Met creatieve content in combinatie met de juiste influencers kan ook jij indruk maken.
Waarom kiezen voor ons influencer netwerk?
Een van de belangrijkste aspecten wanneer je met een influencer wil samenwerken, is dat de influencer aansluit bij je merk. Hier kunnen wij je bij helpen, wij hebben een internationaal influencer netwerk. Ook over content hoef je je geen zorgen te maken, influencers hebben een grote following opgebouwd juist omdat zij professionals zijn in content creatie. Geef ze de vrijheid om mee te denken over de content. Niet alleen zal de content origineler zijn, ook komt deze authentieker over als het uit de koker van de influencer komt wat weer een positieve invloed heeft op het resultaat.
“Ons influencer netwerk omvat professionele influencers in elke niche en subniche.”
Afgestemd op je budget en je gestelde KPI’s, kan One Media je merk koppelen aan onze database met o.a. mega, macro, micro, en nano-influencers. Al onze influencer marketing campagnes worden specifiek voor jouw merk gemaakt, eerdere campagnes kunnen natuurlijk wel als inspiratie dienen.
Neem contact met ons op via 020 210 1770 of info@onemedia.nl. Wij delen met liefde een aantal cases waarvan wij denken dat ze perfect binnen de social media strategie van jouw merk passen.
Dit bericht bekijken op Instagram(@melaniekroll)
Dé betaalbare Instagram influencer agency
Als je op zoek bent naar een effectieve, moderne en betaalbare manier om de verbinding met je publiek aan te gaan, kies dan voor een betrouwbaar influencer marketing bureau die zijn sporen heeft verdiend op dit gebied. Laat je overtuigen door onze vele succesvolle cases, talenten en bovendien onze zeer aantrekkelijke advertising tarieven voor Instagram influencers.