Inhaker laat de kracht van digitale buitenreclame zien

digitale buitenreclame in den haag

De digitalisering van buitenreclame brengt vele voordelen met zich mee. Een praktisch voordeel van digitale buitenreclame is natuurlijk dat er geen busje meer op pad hoeft om een poster op te hangen. YoungCapital en MediaMonks demonstreerden afgelopen week een groot creatief voordeel: de ‘digitale’ inhaker.

Buitenreclame van Amsterdam tot Den Haag

Uitzendbureau YoungCapital haakt in op de ‘functie elders’ miskleun met een digitale buitenreclame campagne op 450 digitale buitenreclame schermen Amsterdam, Rotterdam, Haarlem, Almere en ‘s-Gravenhage (buitenreclame Den Haag), welke goed zouden moeten zijn voor een slordige 4 miljoen impressies, en is nog tot en met 5 april te zien.

Campagne van MediaMonks

De inhaker komt uit de koker van MediaMonks, en het bedrijf geeft bij Adformatie aan dat het een logische zet was om het uitzendbureau in te laten haken op ‘functie elders’, en hoopt er tevens een glimlach ‘op straatniveau’ mee te veroorzaken. De marketing director van YoungCapital geeft aan dat een zware politieke kwestie soms vraagt om een beetje lucht. Uiteraard wil het bedrijf iedereen graag helpen die op zoek is naar een nieuwe baan.

Geslaagde buitenreclame

Gezien de vele reacties op social media kunnen we concluderen dat de inhaker met vlag en wimpel geslaagd is. Daarbij geeft deze campagne ook aan dat adverteerders veel meer kunnen met digitale outdoor campagnes, aangezien de meeste campagnes toch nog vaak erg statische uitingen zijn.

Hogere attentiewaarde

Onderzoek toonde eerder al aan dat digitale buitenreclameborden (met bewegende beelden) een veel hogere attentiewaarde hebben dan statisch beeld zoals dat bijvoorbeeld te zien is op het oude type billboards. Daarbij biedt adverteren via een digitale schermen adverteerders de mogelijkheid om 365 dagen per jaar in te kunnen spelen op de actualiteit.

Digitale billboards

Digitale billboards zijn daarom ideaal voor wisselende, bewegende beelden en inhakers zoals die van YoungCapital. Gelukkig zien we wel een toenemende vraag van adverteerders die willen profiteren van de kracht van buitenreclame op LED schermen, waarvan het hierboven beschreven voorbeeld een ‘lichtend voorbeeld’ is.

Gratis advies en offerte

Met reclame op digitale schermen kun je dus jouw dienst of product actueel en effectief onder de aandacht krijgen bij hele specifieke of juist brede doelgroepen. Daarbij is deze vorm van marketing relatief goedkoop, gekeken naar CPM bereik. Wat jouw potentiële bereik en de kosten ervan zullen zijn berekenen we graag voor.