Irene de Bel nieuwe Digital Director van LINDA.nl

digital director linda magazine

Hoewel boegbeeld Linda de Mol voorlopig niet de covers van het blad LINDA zal sieren en rust neemt, bouwt het team van LINDA.nl gestaag verder aan het populaire platform door onder meer Irene de Bel te benoemen tot Director Digital. De Bel zal in haar nieuwe functie – zoals de functietitel al doet vermoeden – verantwoordelijk zijn voor de digitale strategie van LINDA.

Video en podcast content

De nieuwe Digital Director zal zich onder andere focussen op de verdere groei van de digitale businessmodellen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld video en podcast content. Ook heeft De Bel de opdracht gekregen om de huidige digitale business van LINDA.nl te optimaliseren en verder transformeren, aangezien LINDA.nl op dit moment nog veel leunt op tekst.

↳ Meer weten over LINDA.nl? Bekijk dan de pagina LINDA Adverteren.

Nieuwe hoofdredacteur LINDA.nl

Marije Knevel is als adjunct-hoofdredacteur doorgestroomd naar de functie hoofdredacteur van LINDA.nl en hiermee verantwoordelijk voor alle content op de digitale en social media kanalen van LINDA. Ook Lindameiden.nl en op 14 februari te lanceren Vogue.nl zullen onder haar verantwoordelijkheid vallen. Jildou van der Bijl blijft creatief directeur van LINDA.

31 miljoen pageviews per maand

Van der Bijl laat weten dat Irene en Marije de afgelopen twee jaren al een prachtige prestatie hebben geleverd door LINDA.nl uit te laten groeien tot dé nieuwssite voor vrouwen. Het platform is de laatste tijd inderdaad flink gegroeid: de site trekt inmiddels gemiddeld 5,5 miljoen gebruikers en 31 miljoen pageviews per maand. In de nieuwe functies denkt Van der Bijl denkt zeker te weten dat zij met hun visie en ervaring nog meer kansen zullen gaan verzilveren.

LINDA.nl blijft records verbreken

Het platform LINDA.nl verbrak in het afgelopen jaar behoorlijk wat records. Zo realiseerde de website in 2021 en gebruikersgroei van 42% ten opzichte van het maandgemiddelde in het jaar 2020. Gekeken naar het gemiddelde aantal pageviews steeg LINDA.nl met 43% in vergelijking met het maandgemiddelde van het jaar ervoor. Op sociale media is LINDA inmiddels de grootste vrouwentitel met bij elkaar opgeteld bijna 1,4 miljoen likes en volgers.