Generatie Z, ook wel Gen Z is een generatie die is opgegroeid met sociale media en internet. In vergelijk met andere generaties is Gen Z relatief ongevoelig voor traditionele marketing strategieën- en campagnes. Je kunt alleen op Instagram adverteren, maar als Gen Z je doelgroep is dan zal je out of the box moeten denken. Gen Z verwacht frisse, boeiende content die zorgt voor entertainment. Hoe je dat doet leggen we uit in deze blog.
Table of Contents
Nieuwe social media platforms
Wordt er een nieuw sociale media platform gelanceerd? Dan is Gen z er als de kippen bij, zorg dat jij er net zo snel bij bent. Speel met verschillende functies die de platforms bieden en bedenk manieren om deze te gebruiken. Hierbij is het belangrijk dat je de ins-en-outs begrijpt, zo vergroot je je kansen op aandacht van je doelgroep.
Focus op de ervaring
Gen Z is meer geïnteresseerd in de ervaring die uw product of dienst hen kan bieden dan alleen het product zelf. Probeer bij het maken van content om op de markt te brengen voor Gen Z uw product of dienst een ongrijpbaar gevoel te geven. Door dit te doen, ben je in staat om het publiek aan een emotionele kant te raken en hen de kans te geven om zichzelf te zien met het item en het gevoel dat het zal oproepen.
Toon betrokkenheid
Een van de dingen die Gen Z het meest waardeert op sociale media, is betrokkenheid. Inhoud die uitnodigt tot Interactie geeft deze generatie het gevoel dat ze deel uitmaken van een community. Door actief in contact te komen en blijven met potentiële klanten, is de kans groter dat je merk top of mind blijft.
Wees transparant en eerlijk
Transparantie is een van de beste manieren om klanten vertrouwen te geven in je merk. Voor Gen Z overgaat tot een aankoop wordt er gedegen onderzoek gedaan, de website wordt onder de loep genomen, net als je sociale media platforms en ervaringen van andere klanten.
Als een van je klanten een probleem heeft met een product, pak het dan aan en los het probleem op. Zorg ervoor dat je bedrijf de waarden en idealen uitdraagt waar het voor staat, want Gen Z waardeert consistentie.
Wees persoonlijk
Gen Z is een generatie die je scherp moet houden. Dit vereist dat je van je merk een merk maakt dat de aandacht trekt en uniek is. Laat dus de persoonlijkheid van je merk zien. Deze generatie is groot in esthetiek en inhoud die perfect is samengesteld. Je creatieve kant laten zien en niet bang zijn om gedurfd en creatief te zijn, is een absolute must voor marketing voor Gen Z. Dit gaat van het samenstellen van een feed met unieke en heldere foto’s, tot het hebben van een vet logo dat direct opvalt bij je doelgroep.
Als het op marketing aankomt, is het altijd belangrijk om je publiek te begrijpen. Doe onderzoek en blijf op de hoogte van trends en ontwikkelingen binnen je doelgroep. Alleen zo zorg je ervoor dat je marketingtactieken en -strategieën effectief en efficiënt zijn.