Een bedrijf dat 100 jaar geleden werd opgericht, kon vroeger een redelijk consistent bedrijfsmodel handhaven. Maar de voortdurend veranderende technologieën van vandaag hebben het runnen van een bedrijf complexer gemaakt en vereisen continue aanpassingen om bij te blijven. Podcasting is een van die nieuwe technologieën en een waardevolle toevoeging aan je marketingstrategie. Waarom een podcast maken een waardevolle toevoeging is? Wij vertellen het je graag.
Podcasts zijn audioprogramma’s, zoals radioprogramma’s, die beschikbaar zijn voor on-demand luisteren. Ze zijn toegankelijk op smartphones, tablets, virtuele persoonlijke assistenten zoals Alexa en Google Assistant, en online. Ze behandelen een onuitputtelijke diversiteit aan onderwerpen, van politiek tot eten, technologie tot sport, reizen tot klussen, financiën tot fitness, popcultuur tot geschiedenis en meer.
Table of Contents
Voordelen podcasting voor je bedrijf
Voordelen van podcasting variëren van het meetbare – zoals het reële inkomen – tot minder meetbare, maar niet minder belangrijke aspecten – zoals branding, netwerken en het opbouwen van relaties met je doelgroep.
Bouw je merk
Podcast voordelen zijn vergelijkbaar met blog voordelen. Beide stellen je in staat om kennis en expertise te communiceren, en zo geloofwaardigheid op te bouwen. Je kunt advies, branche-inzichten, tips en specifieke werkgerelateerde ervaringen delen – die je allemaal de kans geven je kennis te laten zien.
Als je een bedrijf bent in een branche met een hoge klant- of orderwaarde, dan is een podcast misschien wel een van je meest effectieve onderwijs- en marketingtools. Podcasts werken geweldig in de juridische, financiële en zakelijke dienstverlening. Maar beperken zich absoluut niet tot deze branches. Voor nagenoeg iedere branche is er een podcast format met potentie te verzinnen en ontwikkelen.
Podcasts verbinden
Het horen van de stem van de presentator geeft het publiek een sterkere verbinding dan alleen het lezen van de informatie op een webpagina. Als je regelmatig podcasts uitzendt, raken de luisteraars vertrouwd met je stem en presentatiestijl. Deze vertrouwdheid zorgt voor loyale bestaande klanten en voor een nieuwe aanwas doordat je meer top of mind bent bij potentiële nieuwe klanten.
Een podcast is een persoonlijkere manier om nieuwe potentiële klanten te bereiken. Ze krijgen een beter beeld van je waarden en manier van zakendoen. Je geeft je publiek ook meer flexibiliteit in hoe ze naar de podcast luisteren. Met podcasts kan het publiek luisteren terwijl ze andere dingen doen.
Kortom, wacht niet langer en begin ook met podcasting. Hoe je begint? Wij helpen je graag. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.