Kruidvat is met bijna 1.000 vestigingen de grootste winkelketen van Nederland. Ja, zelfs een stuk groter nog dan supermarktketen Albert Heijn (circa 850 locaties). Een interessante speler dus in het winkellandschap, en daarom kijken we graag naar de nieuwe tv-commercial van Kruidvat.
Table of Contents
Concept Kruidvat tv-reclame 2022
De nieuwe televisie reclame van Kruidvat speelt in op het idee dat we in een wereld leven waarin we de lat hoog leggen om gezond te blijven, naast alle beperkende maatregelen die er zijn voor de Nederlandse samenleving. In de nieuwste tv-commercial laat Kruidvat zien dat een goed advies om je echt gezond te voelen bij het winkelbedrijf voor iedereen toegankelijk is.
Gediplomeerde Kruidvat drogisten
Kruidvat als drogisterijketen die je wil bijstaan met raad en daad dus. Dit concept zien we terug in het leven van single moeder Lies, die al het moeten ook best vermoeiend kan vinden. Maar gelukkig is daar de gediplomeerde Kruidvat drogist die Lies een goed advies kan geven hoe zij zich makkelijker ontspannen kan.
Naamsbekendheid Kruidvat
Volgens Kruidvat heeft het bedrijf in ons land een enorme naamsbekendheid (niet vreemd gezien bijna 1.000 vestigingen) maar weet nog niet iedere Nederlander dat er in alle Kruidvat filialen een gediplomeerde (assistent) drogist aanwezig is die haar klanten van een goed advies kan voorzien.
Of het nu gaat om geschikte zelfzorg-medicatie om milde gezondheidsklachten te verlichten of vitaminen om de weerstand te verbeteren: iedereen kan bij één van de 3.900 gediplomeerde medewerkers terecht, die bij Kruidvat zijn te herkennen aan de groene blousejes.
Verantwoordelijke reclamebureaus
De nieuwe tv-commercial van Kruidvat is een creatie van reclamebureaus DDB Unlimited en Eigen Fabricaat, en is sinds gisteren (17 januari 2022) op de Nederlandse televisie te zien via de bekende mediakanalen op televisie, radio, online en social media.
Kruidvat-filialen trekken bekende buren
Wist je trouwens dat het geen toeval is dan filialen van Kruidvat vaak worden omringt door andere bekende winkelketens? Uit onderzoek blijkt dat een ‘goede buur’ tot wel 200% meer omzet kan zorgen. Retailers vestigen zich daarom graag in de nabijheid van collega’s die hetzelfde type klant aantrekken.