Leapp kiest voor radio reclame op Qmusic

leapp radiocommercial qmusic

De winkel voor refurbished Apple apparatuur, Leapp, heeft gekozen voor radio reclame op Qmusic om haar merkbekendheid te verhogen. Het is voor het eerst sinds 2018 dat Leapp weer een massamedium inzet, waarbij het adverteren op Q Music voor het grootste bereik moet gaan zorgen.

Leapp op Spotify

De radiocommercial van Leapp zal meerdere keren per dag op Qmusic te horen zijn. Daarnaast is ook goed gekeken hoe andere belangrijke doelgroepen van Leapp goed kunnen worden bereikt, waardoor de keuze ook is gevallen voor een ondersteuningscampagne van de radiospot op Spotify.

YouTube en Facebook

Naast de radiocommercial heeft Leapp aantrekkelijk beeldmateriaal laten ontwikkelen dat below-the-line uitgeserveerd zal worden via de netwerken van YouTube en Facebook. De social media ads dienen als ondersteunende kanalen die consumenten targeten op het moment dat ze al in aanraking geweest zijn met de boodschap van de campagne.

Bereik Qmusic

Zoalss gezegd zal in de mediastrategie van Leapp radiozender Qmusic voor het massabereik gaan zorgen. De belangrijkste doelgroep van Leapp betreft vrouwen in de leeftijd tussen de 25 en 55 jaar, en deze doelgroep weet Qmusic al tijden goed te bereiken.

Positieve radiocommercial

Als je kiest voor een positieve hitzender als Qmusic is het ook logisch om voor een positieve reclameclaim te kiezen. Hiervoor lanceerde Leapp het credo ‘HieperDeLeapp’. Het concept van de commercial gaat om dagelijkse situaties waarin iets misgaat en waarbij Leapp met haar refurbished Macbooks de uitkomst biedt. Goede machines voor een betaalbare prijs.

Leapp geschiedenis

Refurbished Apple specialist Leapp is opgericht in 2011 maar verdween in 2018 van de radio. Daarna brak een roerige periode aan met als dieptepunt het jaar 2020 waarin alle fysieke winkels definitief moesten worden gesloten vanwege de coronapandemie.

Merkactivatie

Leapp constateerde dat we zien dat de interesse in het merk afnam en ook de merkbekend steeds verder wegzakte. Radio en tv-reclame zijn bij uitstek twee mediatypen die voor een snelle merkactivatie kunnen zorgen, zeker wanneer wordt gekozen voor de meest beluisterde radiozender bij Nederlanders tussen de 20 en 49 jaar. De Leapp campagne loop tot 15 april 2022, waarna de effectiviteit van de campagne in omzetcijfers kan worden becijferd.