Bij het ontwikkelen van je digitale marketingstrategie is de vraag die je jezelf altijd moet stellen: wat is de beste manier om nieuwe klanten aan te trekken en te behouden?
Een van de manieren om dit te doen is het creëren van interactieve content, dat kan zijn door middel van een interactieve video maar er zijn ook diverse andere manieren.
In de drukke online wereld is het steeds moeilijk om de aandacht te trekken en vast te houden. Simpelweg het plaatsen van content is niet meer voldoende, er is meer voor nodig.
Interactieve content is een manier om op te vallen. Interactieve content heb je in allerlei soorten en maten, waaronder: video’s, infographics, quizzen en e-boeken.
Table of Contents
1. Infographics
Interactieve infographics zijn een geweldige oplossing om leads aan de hand mee te nemen op basis van waar ze zich bevinden in het aankooptraject.
Infographics zullen niet noodzakelijk tot een groot aantal conversies leiden, maar zijn eerder bedoeld om hun lezers op te leiden door ze van informatie te voorzien. Ze zijn daarom vooral nuttig in de awareness / bewustwordingsfase.
2. Video’s
Video wordt traditioneel beschouwd als een “passief” medium en vereist geen inspanning van de kant van de gebruiker.
Door middel van interactieve video’s, ontstaat de mogelijkheid om gepersonaliseerde inhoud te produceren die van de kijker een actieve deelnemer maakt.
Op basis van de persoonlijke keuzes van elke gebruiker is het mogelijk om de richting van de inhoud aan te passen zodat het uiteindelijke resultaat beter aansluit bij wat jouw publiek nodig heeft. Interactieve video’s bieden deze mogelijkheid in één stuk inhoud door de belangrijkste doelgroep profielen te segmenteren.
3. Quizzen
Quizzen zijn tweerichtingsverkeer, gebruikers beantwoorden vragen en krijgen ze op basis van de gegevens antwoorden een persoonlijke uitkomst.
Tegelijkertijd verzamelt het bedrijf waardevolle informatie voor zijn database. Win-win!
4. E-boeken
Interactieve e-boeken zijn een perfecte oplossing om een infographic of specifieke blogpost op te volgen.
Na toegang tot algemene informatie is het ideale resultaat dat een gebruiker meer content wil ontvangen / up-to-date wil blijven.
Met dat in gedachten is het doel van e-boeken dieper ingaan op een onderwerp.
Kortom, interactieve inhoud is essentieel voor iedereen die zijn betrokkenheid wil vergroten door middel van relevante content die waarde biedt aan de lezer of gebruiker.