Dit is alweer de laatste blogpost in de reeks ‘Hoe maak je een social media strategie?’.
Table of Contents
Laat (potentiële) klanten je privé berichten sturen
Gemak dient de mens. Consumenten willen de telefoon niet meer oppakken om met een bedrijf te praten over een zorg of probleem. In plaats daarvan gaan ze naar sociale media om hun zorgen te uiten, omdat het efficiënt is en makkelijk.
Zorg dat klanten en potentiële klanten je kunnen bereiken op de manier die zij willen. Zorg er ook voor dat je op alle berichten reageert zodra je ze ontvangt. Voor klanten lijkt sociale media veel op sms omdat het op hun telefoon staat. Ze verwachten een snel antwoord, dus zorg ervoor dat je het aan hen geeft.
Learn from the best
Kijk naar je concurrenten, wat doen zij op social media? Welke content slaat aan?
Een concurrentieanalyse is van cruciaal belang om te leren wat je concurrentie goed doet en wat ze beter zouden kunnen doen. Het is ook een manier om te bepalen waar jij in uitblinkt of in kan uitblinken in vergelijking met je concurrenten.
Als je ziet wat je concurrentie doet, krijg je een idee van wat de industriestandaard is op sociale media. Het geeft een idee van de trends binnen je niche en op sociale media in het algemeen. Als je vóór je concurrentie op een trend kunt inspelen, kun je misschien enkele van hun volgers winnen.
Je krijgt ook een beeld hoe (of waar) je boven de concurrentie kunt uitstijgen. Als er bijvoorbeeld een sterke concurrent is op Twitter, maar er is niet veel concurrentie op Facebook, wil je je tijd misschien liever besteden op Facebook. Mits je doelgroep daar natuurlijk aanwezig is.
Door dit te doen, kun je sneller de top bereiken op een platform, in plaats van volgers en fans weg te kapen bij de concurrent.
Kortom, houd altijd je sociale media-concurrentie in de gaten. Probeer van ze te leren, of het nu gaat om het creëren van inhoud, klantenservice, voorlopen op trends of iets anders.
Je social media strategie
Zoals je hebt kunnen lezen de afgelopen weken, komt er nogal wat kijken bij het ontwikkelen van een social media strategie.
Wilt jij de aanwezigheid van jouw bedrijf op sociale media verbeteren? Wij kunnen je helpen het verhaal van je merk vorm te geven met behulp van social media marketing om meer leads en klanten aan te trekken en uiteindelijk meer inkomsten te genereren.
Neem vandaag nog contact met ons op, zodat we direct aan de slag kunnen met jouw social media strategie.