Media inkoop

  • Goedkoper media inkopen dankzij ons gezamenlijke schaalvoordeel
  • Toegang tot onze exclusieve ‘under the radar’ mediadeals
  • Full-service: Radio, TV, billboards, print & online
media inkoop
media buying specialist

Ontvang onze gratis offerte

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Media inkoop gaat helaas nog behoorlijk ondoorzichtig in Nederland. Natuurlijk, veel mediatarieven worden door media exploitanten openlijk gecommuniceerd, maar de ene klant krijgt net een beetje meer korting dan de andere klant. En dat ‘beetje’ korting kan oplopen tot 70%! Zeker bij billboard, radio en tv reclame kan voor de meeste adverteerders ontzettend veel winst worden behaald wanneer je inkoopt via een mediabureau.

Hoe kun je goedkoper media inkopen?

One Media gaat je faciliteren bij het implementeren van je mediaplan tegen de beste mogelijke media inkoop tarieven. Doordat wij klanten met dezelfde doelgroepen slim combineren hebben wij slagkracht, en kunnen wij door ons schaalvoordeel logischerwijs veel goedkoper media inkopen dan wanneer je zelf de media buying doet. Uiteraard profiteer je tevens van al onze insights op het gebied van mediastrategie.

Media inkopen

Media inkoop tarieven

Inkoop media voorbeeld 1 week (kleine TV zender )  2 weken (grote TV zender)
Media inzet (spots) 6x tussen 18:00 – 00:00  4x tussen 18:00 – 00:00
Bereik per avond 250.000 – 750.000 2.000.000 – 5.000.000
Media inkoop tarief ca. €7.500 ca. €50.000

Wat is de ROI van media bureaus?

De ROI van media bureaus ligt doorgaans veel hoger dan wanneer je zelf gaat inkopen. Bureaus maken niet de beginnersfouten die nieuwe adverteerders maken, en hebben alle relevante mediatools en dashboards. Als klant zie je via ons mediadashboard alle lopende media campagnes, en kun je direct bijsturen op belangrijke KPI’s zoals gewenst GRP bereik en budget. Daarnaast zie je in het dashboard alle last-minute aanbiedingen van exploitanten waardoor je voor een fractie van de prijs met radio of tv reclame on-air kunt zijn.

Voorbeelden van media buying

De algemene mediawijsheid wat betreft media buying is, dat je bij offline media veel meer ruimte tot onderhandeling hebt dan bij online media. Zo worden de tarieven in Google Ads bepaald door een algoritme, en niet door een onderhandeling. Maar ook daar zijn weer uitzonderingen op de regel. Zo kun je met influencers juist heel goed onderhandelen.. eh, besparen natuurlijk!

  • SEA
  • Social Ads
  • TV reclame
  • Radio reclame
  • Snelwegreclame
  • Billboard reclame
  • Influencer marketing

Marketing, media én reclamebureau

Met One Media kies je voor een branding & marketingbureau dat kan buigen op bijna 20 jaar ervaring. In die tijd hebben we enorm veel mediastrategieën getest en veel data inzichten verkregen. Hierdoor kunnen we voor ieder merk (binnen enkele werkdagen!) een effectief mediaplan opstellen. En dankzij onze creatieve hub die je kunt rekenen tot de grote reclamebureaus, kunnen wij alle benodigde creatieve services leveren. Kortom, een écht full-service marketing & mediabureau voor klanten die snel willen schakelen en voordeel pakken.

Media inkoop specialist

Dit artikel is geschreven door Olivier van Dam en geupdate in april 2021. Olivier is verantwoordelijk voor de media buying van online marketing zoals online advertising via Adwords (Google Ads) en offline marketing & media buying inclusief de executie en planning van radio & tv reclame. Wil je ook goedkoper adverteren in je doelgroep? Neem dan contact met hem op via olivier@onemedia.nl of bel voor een vrijblijvend advies 020 – 210 1770. 

4.6/5 (9 Reviews)

Benieuwd hoe voordelig wij inkopen?

Onze ervaren consultants informeren je graag.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.