Meer websiteverkeer zonder online advertenties

websiteverkeer zonder online advertenties

Als marketeer ben je altijd op zoek naar manieren om het aantal bezoekers (lees: kwalitatieve bezoekers) op je website te verhogen om vervolgens het aantal conversies te verhogen. Je kunt vormen van online adverteren inzetten, maar er zijn tal van andere mogelijkheden die hier ook aan bij kunnen dragen. In dit artikel concentreren we ons op het gebruik van content marketing.

Webinars

Als het om content marketing gaat, bieden webinars een mooie manier om je kennis en expertise te delen met je doelgroep. Vind thema's waarin je doelgroep het meest geïnteresseerd is en deel kennis over dit thema middels een presentatie die zowel boeiend als leerzaam is.

Podcasts

Als je nog niet helemaal klaar bent voor live webinars, is podcasting een andere manier om je kennis te delen met een specifieke doelgroep. Het geheim van het aantrekken van bezoekers naar je website is om consistent te zijn en podcasts via andere kanalen te promoten, bijvoorbeeld op sociale media of via je nieuwsbrief.

Tip: door experts uit de branche of influencers uit te nodigen in je podcast kun je je podcast publiek vergroten.

Bouw een community

Mensen vinden het leuk om hun mening te geven en hun ideeën te delen over onderwerpen die hen interesseren. Bouw een community op door in gesprek te gaan met je publiek. Sta toe dat website bezoekers reacties kunnen plaatsen onder blog berichten, reageer snel op opmerkingen en vragen, moedig klanten aan om met elkaar in gesprek te gaan.

Stel vragen op sociale media, start een discussie. Kortom, zorg ervoor dat je niet alleen maar zendt maar dat het tweerichtingscommunicatie is.

Spreek je uit

Wees niet bang om een standpunt in te nemen in blog artikelen en posts op sociale media wat betreft actuele maatschappelijke problemen.

Besteed aandacht de titel

Niet voor niets is clickbait inmiddels een bekende term. Begrijp ons niet verkeerd, wij zijn absoluut geen voorstander van clickbait titels. Wij willen alleen duidelijk maken dat een titel ervoor kan zorgen dat een bezoeker wel vs. niet op je website beland.

Denk goed na over je titel voordat je op de knop ‘Publiceren' klikt.

On-page SEO

Dat jij dit artikel leest is het levende bewijs dat SEO bijdraagt aan meer verkeer op je website (just saying). SEO is tijdrovend, maar alleen al het op orde hebben van de basics kan leiden tot een groei in het aantal bezoekers op je website. Denk hierbij aan aspecten als alt-tekst, titel, beschrijving, interne links, zoekwoord dichtheid en leesbaarheid.