Zo vind je het meest creatieve reclamebureau

creatieve reclamebureaus

Het meest creatieve reclamebureau zoeken begint ermee dat je als markteer weet welk type creatief bureau je zoekt. Zoek je een specialistisch reclamebureau of een all-round bureau?

En zoek je een uitvoerend bureau of een strategisch reclamebureau? En welke specifieke kwaliteiten moet een creatief reclamebureau in huis hebben?

Selectie van je reclamebureau

Zoals je ziet is het verstandig eerst een aantal bulletpoints te verzamelen met zaken waarop je wilt letten bij de selectie van je reclamebureau. Deze bulletpoints zijn het makkelijkst samen te stellen aan de hand van de beroemde drie C’s: content, context en contact.

Content is uiteraard de inhoud, de reden waarom je een reclamebureau zocht. Context is de plek waarvoor je de reclame gemaakt moet worden. Contact is diegene die een reclamebureau zoekt, jijzelf dus waarschijnlijk.

Een reclamebureau waarmee je 100% klikt

Vooral context en contact worden regelmatig vergeten, maar zijn wel enorm bepalend voor het succes van de samenwerking. Het gaat dan om de competenties van de opdrachtgever, de mate van designvolwassenheid binnen de organisatie en de besluitvorming voor het project.

Kortom, de ‘klik’ tussen het reclamebureau en opdrachtgever moet zeker niet enkel op basis van de inhoud van je marketingproject worden gebaseerd, maar ook op de zaken die jouw project verlangt om succesvol door je organisatie te worden geaccepteerd. Want alleen als je elkaar 100% begrijpt kun je elkaar tenslotte 100% goed helpen.

Bekendste reclamebureaus vs. werkpaarden

Als je zoekt op reclamebureaus kom je ze in alle soorten en maten tegen. Sommige reclamebureaus vallen op doordat ze regelmatig met mooie stokpaardjes de media halen. Andere creatieve bureaus zijn echte werkpaarden die vooral veel produceren. Ook hierop kun je dus je keuze baseren.

Het is leuk om awards te winnen, maar vaak gaat het gewoon om goede reclame-uitingen die moeten verkopen en regelmatig ge-update kunnen worden. Gelukkig begrijpen steeds meer opdrachtgevers dat alle bovenstaande facetten meespelen bij het kiezen van het juiste reclamebureau.

Kies vooral een consistent reclamebureau!

Je wilt uiteindelijk die ene juiste partner vinden die je reclameproject kan uitvoeren, maar bovenal een geschikte partij die je veel verder brengt dan waarop je had gehoopt. Een partij die niet eenmalig ‘leuk’ werk levert maar consistent werkt en continue verrast. En niet omdat je erom vroeg, maar juist jou blijft prikkelen. Kom je daarom eens met ons kennismaken?