Het internationaal bekende onderzoeksbureau Brand Metrics en FD Mediagroep hebben een samenwerking aangekondigd. Doel van hun samenwerking is het inzichtelijker maken van de resultanten wanneer audio advertising wordt ingezet, een gebied waar FD Mediagroep met haar merk BNR Nieuwsradio sterk in is.
Meer weten? Lees ook: Adverteren FD Mediagroep
Table of Contents
Ervaring met audio en podcast
Het Zweedse onderzoeksbureau heeft een uitstekende reputatie op het gebied van audio-onderzoek. Zo onderzoekt Brand Metrics op dit moment in tien landen het merkeffect van online audiocampagnes, waaronder podcast.
Audio campagnes FD Mediagroep
Voor FD Mediagroep gaat Brand Metrics een campagne-effectonderzoek doen voor audio. Hierbij wil men de effecten van audio campagnes bij de BNR doelgroep inzichtelijker maken. Ook krijgen adverteerders en mediabureaus meer inzicht in de verschillen tussen de audiotypen podcast, FM radio en livestream.
BNR Nieuwsradio: méér dan GRP’s en impressies
Wat de resultaten ook zullen zijn, het onderzoek zal adverteerders inzichten geven in hun marketing inspanningen via BNR adverteren. Hard nodig, want bij radio en televisie spelen inmiddels veel meer factoren dan traditionelere KPI’s zoals GRP’s, geleverde audio impressies en downloads.
Inzicht in totale brandlift via BNR campagnes
Adverteerders van FD Mediagroep krijgen bijvoorbeeld inzicht in de totale brandlift van een audiocampagne. Hierbij kijkt Brand Metrics naar merkbekendheid, merkoverweging, merkvoorkeur en de aankoopintentie. Ook wordt getracht te kijken welk component (podcast advertenties, FM of livestream) daar haar aandeel in heeft gehad.
‘Media-inzet inzichtelijker maken’
Wagensveld, de commercieel directeur van FD Mediagroep kijkt uit naar de samenwerking met Brand Metrics. Hij geeft aan dat door het groeiende aandeel van digital audio er een toenemende behoefte ontstaat bij zijn adverteerders om hun media-inzet inzichtelijker te maken.
Toegevoegde waarde merk KPI
Door deze nieuwe samenwerking is FD Mediagroep de eerste Nederlandse media exploitant dat de toegevoegde waarde op de merk KPI van de adverteerder na een audiocampagne inzichtelijk kan maken.