Nieuw creatief bureau voor Fietsvoordeelshop.nl

fietsen strategie reclamebureau

Na een pitch met vijf andere reclamebureaus, is Natwerk uiteindelijk het nieuwe reclamebureau van Fietsvoordeelshop.nl geworden. De Amsterdamse collegae worden verantwoordelijk voor de gehele merkcampagne van de off- en online fietsenwinkel.

Traditionele winkel en e-commerce

Het concept van Fietsvoordeelshop.nl combineert de fijne traditionele fietsenwinkel beleving met 14 echte winkels door heel Nederland met de scherpe tarieven van e-commerce. Met succes, want eerder dit jaar is ook bekend geworden dat Louwman is ingestapt als aandeelhouder om de groeiplannen verder te kunnen aanjagen.

Naamsbekendheid en zichtbaarheid

Het nieuwe reclamebureau kreeg de opdracht om zo onderscheidend mogelijk de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de fietsenwinkel te boosten. De samenwerking is men gestart om de positionering van Fietsenvoordeelshop.nl verder te vergroten, en dit wordt gerealiseerd door een opvallende reclame ideeën.

Social & media strategie

Ook qua mediastrategie is voor een slimme aanpak gekozen, door in te spelen op het gestaag opbouwen van klantrelaties binnen de beoogde doelgroep. Zo gaat de winkel eerst radioreclame inzetten, en deze vervolgens verbreden met tv-reclame. De eerste radiocommercials zijn inmiddels al uitgezonden, de social strategie omvat onder andere pre-rolls die vanuit de radiocommercials naar online zijn doorvertaald.

Eerdere marketing

Opvallend punt binnen de campagne is dat men niet direct aanstuurt op het woordje ‘voordeel’ binnen Fietsvoordeel. Sterker, de nieuwe reclamecampagne richt zich juist alle voordelen van het fietsen zelf, iets wat volgens het bedrijf altijd onderbelicht is gebleven in de eerdere marketing campagnes. Kortom, de fiets wordt terecht in het zonnetje gezet als het belangrijkste gereedschap in ons leven.

Overigens is Fietsenwinkel ook al via Youtube een tijdje bezig met videoproducties zoals uitlegvideo’s. Slim, want zeker e-bikes worden steeds complexer. Dankzij uitlegvideo’s kun je mensen sneller helpen en tevens een nieuwe doelgroep aanboren die je merk nog niet kende.