Waar je wieg stond bepaalt in Nederland nog vaak je kansen in het leven. ABN Amro vindt dat dat anders moet. Want nog steeds groeien veel Nederlandse kinderen op in situaties met minder kansen, waardoor hun toekomst niet zelden onzeker is. Om dit tegen te gaan is de bank een nieuwe maatschappelijke campagne gestart genaamd ‘Gelijke Kansen’.
Table of Contents
Waarom hiervoor een commercial laten maken?
Waarom heeft men juist voor dit onderwerp een commercial laten maken? Het antwoord lezen we in het persbericht hierover: daarin geeft men aan dat de ABN Amro Foundation zich al 20 jaar inzet voor kinderen die opgroeien in een minder kansrijke omgeving dan hun leeftijdsgenoten. Ieder jaar komen zo’n 6.500 medewerkers van de bank daarvoor vrijwillig in actie. Hierbij kun je denken aan gastlessen over geld, hulp bij leerachterstand of aan sollicitatietrainingen.
Omdat nog niet iedereen bekend is met deze goede initiatieven wordt dit nu onder de aandacht gebracht met een nieuwe tv-campagne. In de campagne is er uiteraard aandacht voor het thema kansenongelijkheid onder jongeren en men zien op welke manier de bank hier een positieve bijdrage aan levert via de jaarlijkse inzet van duizenden collega’s via ABN AMRO Foundation.
TV-commercial volledig gedraaid op film
Het reclamebureau heeft bewust gekozen voor een andere vorm dan in de reguliere tv-campagne, die beperktere mogelijkheden biedt om een gevoelige snaar te raken. Om de emotie maximaal te laten binnenkomen in de Nederlandse huiskamers, koos de regisseur ervoor om de tv-commercial te draaien op film waarbij het beeld extra textuur en authenticiteit krijgt.
Audio ondersteuning met radiocommercial en podcast
Naar deze nieuwe tv-commercial is er ook een radiocommercial en een podcast de produceert. Centraal hierin staat het bestrijden van kansenongelijkheid onder jongeren past in de veel bredere aanpak die de bank heeft als het gaat om bijvoorbeeld inclusie en gelijke kansen.
Zo heeft men zichzelf ambitieuze doelen gesteld op het gebied van gender- & culturele diversiteit en arbeidsbeperking, om zodoende een betere afspiegeling van de samenleving te worden. Ook zorgt ABN Amro ervoor dat financiële coaches voor kwetsbare groepen beschikbaar zijn zodat zij hun bank gerelateerde zaken kunnen regelen.