Ocean Outdoor lanceert studio voor buitenreclame

ocean outdoor

Steeds vaker zie je dat exploitanten ook zelf de creatie verzorgen, denk bijvoorbeeld aan Radio 538 die niet alleen zendtijd verkoopt maar ook de complete radiocommercial als het moet. In buitenreclame zie je dezelfde beweging, zo adviseert Ocean Nederland niet alleen over het bereik, maar kun je bij Ocean Studio ook de complete creatie van je buitenreclame campagne laten verzorgen.

Ocean Studio

Het nieuwe bedrijfsonderdeel Ocean Studio helpt adverteerders bij het maken van pakkende beelden en campagnes, content voor AR of tools voor creatie. Hiermee wil men alles doen om het beste uit een buitenreclame campagne te halen en zoveel mogelijk te ondersteunen in het productieproces.

Mediabureaus

Vooral voor kleinere adverteerders die niet het budget hebben om zich te laten adviseren door een goed mediabureau kan deze dienst een uitkomst zijn. Vooral ook omdat de buitenreclame markt zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld, want de tijd van buitenreclame posters ligt dankzij de sterke digitalisering steeds vaker achter ons.

Digitale buitenreclame groeit sterk

Inmiddels is bijna 50% van de buitenreclame ruimte gedigitaliseerd. Een groot voordeel, want dankzij digitale buitenreclame is een flexibele inzet in combinatie met diverse digitale formaten mogelijk. Hierdoor is het zeker voor kleinere adverteerders lang niet allemaal duidelijk wat er mogelijk is met buitenreclame digitaal.

Wie zijn Ocean Outdoor?

Ocean Outdoor Limited is de moedermaatschappij van Ocean in Nederland. Ocean een van oorsprong Britse marktleider in (digitale) buitenreclame met schermen in de grootste en belangrijkste steden van Engeland en Schotland.

Ocean Nederland nam enkele jaren geleden ook de activiteiten over van buitenreclame exploitanten Ngage Media, Interbest en Beyond, en te samen vormen zij het bedrijf Ocean Nederland.

Ocean Outdoor in Nederland

Met de overname van Ngage, Interbest en Beyond is Ocean Nederland inmiddels de grootste digitale buitenreclame exploitant van Nederland met ca. 400 grootformaat schermen (digitale billboards) op ruim 170 locaties. Met deze unieke propositie kan Ocean Outdoor een dagelijks bereik van 20 miljoen contacten genereren.