Dat One Media inmiddels veel meer doet dan media-advies en media-inkoop, dat is de meeste mensen in de branche wel bekend. De nieuwste loot aan onze media boom: Vitamines.com.
Vitamines.com is een webshop vol vitaminepillen en andere supplementen voor je gezondheid. One Media hielp deze bekende naam aan een nieuwe online marketing strategie, en assisteerde tevens op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Daarnaast brachten wij de mogelijkheden op het gebied van offline media in kaart.
Table of Contents
Markt voor vitamine supplementen
De vitamine supplementen zijn niet aan te slepen in ons land. Volgens de meest recente cijfers zijn er op dit moment 8 miljoen Nederlanders die zeer regelmatig supplementen kopen. Daarnaast slikt meer dan 60% van de Nederlanders zelfs dagelijks een vitamine pilletje. Kortom, een ‘booming markt’ waarin wordt gestreden om iedere bezoeker.
‘De naam Vitamines.com zegt alles’
Het adviseren van Vitamines.com is de droom van iedere mediastrateeg. Zo heeft de webshop een naam die niet hoeft te worden uitgelegd. Hoor je de naam Vitamines.com, dan weet je dat het hoogstwaarschijnlijk een webshop is alweer je al je vitaminen kopen kunt. Maar dit geldt niet alleen in uitingen op radio en televisie, ook online brengt zo’n sterke domeinnaam de nodige voordelen.
Online vitamine advertenties
Zo zullen bezoekers eerder geneigd zijn om op een advertentie van Vitamines.com te klikken, waardoor de CPC van het bedrijf zal dalen en tevens op meer clicks gerekend kan worden. Maar ook organisch profiteert het bedrijf ervan: een artikel over gezondheid zal van Vitamines.com geloofwaardiger overkomen dan van Vita123.com.
Vitamine content
Onze analyse omvatte zo’n 30 pagina’s, maar in het kort komt het erop neer dat wij de online vitamine winkel adviseerden hun naam maximaal ten gelde te maken, door veel content rondom vitaminen en supplementen te publiceren waarbij een vraag wordt beantwoord en een oplossing wordt geboden met één van de supplementen uit de webshop. Zoekmachines waarderen dit met snelle resultaat als gevolg.
Media (buying) strategie
Daarnaast adviseerden wij om zeer korte spots op radio en televisie te gaan uitzenden. Dankzij de pakkende naam kan men met 5 seconden spots met een beperkt budget qua media buying toch veel impact maken. Immers: met de boodschap ‘al je vitamine pillen vind je voordelig op Vitamines.com’ vertel je als webshop meteen je hele verhaal. Kort, krachtig en vooral: voordelig. Ook wat betreft media inkoop..