Out-of-Home: 1.300 fitness displays naar Clear Channel

out-of-home displays

Clear Channel is dankzij een samenwerking met Basic-Fit bijna 1.300 digital out of home schermen rijker. De displays zullen vanaf 1 oktober 2021 worden toegevoegd aan het portfolio. De schermen zijn verdeeld over meer dan 200 fitnessclubs, en door deze toevoeging groeit het aanbod op het gebied van out of home adverteren bij Clear Channel fors: van 300 naar 1.600 digitale schermen.

Interessant digital out-of-home bereik

Basic-Fit biedt merken al sinds 1 januari 2019 kans om via haar digitale schermen zichtbaar te zijn en te communiceren met een commercieel interessante doelgroep: jonge en sportieve consumenten. Ongeveer 60% van haar consumenten is tussen de 17 en 35 jaar oud, een doelgroep die nu door merken vooral via social wordt bereikt.

Landijk digitaal netwerk

Basic-Fit meldt dat de samenwerking met Clear Channel past binnen haar groeiambities en men verwacht dat deze ervoor zorgen dat het Basic-Fit netwerk nog toegankelijker wordt voor adverteerders. Clear Channel is ook blij met het bereik, want door de toevoeging van de Basic-Fit schermen aan het digitale portfolio, hebben zij in één klap een landelijk dekkend digitaal netwerk.

https://www.youtube.com/watch?v=jdfdBXUbcQE

Groot in analoge en digitale buitenreclame

Door de samenwerking is Clear Channel niet alleen met traditionele buitenreclame grote speler, maar ook middels digitale displays. Tevens is op alle Basic-Fit schermen is full-motion content toegestaan. De exploitant meldt verder dat men zeer verheugd is met het sterke bereik onder Generation Z en uiteraard Millennials. One Media feliciteert Clear Channel uiteraard graag met deze prachtige ‘bereiksklapper’.

Waarom (digital) out of home inzetten?

Via out of home displays is het mogelijk om op hele specifieke locaties te adverteren. Denk aan locaties waar de producten worden verkocht of voor de deur van een concurrent; dit noemt men Point of Sale of Point of Interest. Ook is het mogelijk om specifieke doelgroepen te bereiken, zoals gezinnen, jongeren, shoppers of young professionals. Met digital out-of-home is het ook mogelijk om bewegend beeld toe te voegen aan een campagne, waardoor een uiting nog meer opvalt.