Puma kiest nieuw PR en mediabureau

Puma influencer mediabureau

Het grote internationale mediabureau Publicis Groupe zal in de Benelux de mediabureau activiteiten verzorgen voor Puma. Ook de PR taken zal Publicis gaan uitvoeren voor performance. Het eerste project staat al in de startblokken: de Puma Workout Week. Deze themaweek zal worden gehouden om de nieuwe Pure XT line voor het voetlicht te krijgen. Kult&Ace blijft voorlopig het PR en influencer bureau voor sportstyle, PUMA Benelux.

Lees ook: Wat doet een PR bureau?

Influencers promoten Puma sportkleding

De nieuwe Puma sportkleding wordt bijvoorbeeld aangejaagd door vier influencers die zijn geselecteerd en op hun social media kanalen video’s delen waarin ze sporten. Daarnaast krijgen leden van sportschool OneFit met meer dan duizend locaties in Nederland, exclusieve kortingen op de aanschaf van Puma kleding.

https://www.youtube.com/watch?v=Atzuzvg3Xhw

Geen traditioneel mediabureau (meer)

Publicis Groupe was voorheen een traditioneel mediabureau, maar heeft zich in de afgelopen jaren getransformeerd van holding tot mediaplatform bedrijf. Het mediabureau focust zich op een naadloze synchronisatie van data, technologie, media, digitaal, creatie, PR en productie. Zo wil het bedrijf in staat zijn persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen en haar klanten te helpen met hun digitale marketing transformatie.

Waarom PR & influencer marketing inzetten?

Er zijn verschillende redenen waarom merken een groeiend budget richting PR (public relations) en influencer marketing schuiven. Uit onderzoek blijkt dat consumenten earned media zoals mond-tot-mond reclame veel meer vertrouwen dan andere vormen van reclame. Want, een kennis of vriend geloof je eerder dan een reclame op tv, nietwaar? Influencer marketing is voor merken een manier om zich te verbinden met je doelgroep op een persoonlijke wijze.

Influencer marketing perfect voor Puma

Een ander groot voordeel van influencer marketing is de mogelijkheid om zeer specifieke niches te bereiken, want elke influencer heeft een eigen doelgroep. Om een dienst of product te promoten kun je dus op zoek gaan naar de influencer met de doelgroep die hierop aansluit. Vooral fitness influencers zijn in grote aantallen op Instagram te vinden, en daarom is het zeker verstandig dat Puma influencer marketing een belangrijk onderdeel van haar mediaplan maakt.