De websites van de Hearst merken Quote en Quest verdwijnen achter een betaalmuur, zo vernam One Media uit betrouwbare bron. Recentelijk zette uitgever Hearst Nederland al het mes in het portfolio door 7 van de 20 Hearst merken te verkopen. Tevens nam Hearst afscheid van 30% van haar personeel.
Table of Contents
Digitale verdienmodellen voor Quote
Dat Quotenet (de website van Quote) achter een betaalmuur komt, is niet een grote verrassing aangezien Hearst al een tijdje nieuwe digitale verdienmodellen zoekt. Volgens onze bron is het de bedoeling om de betaalmuur nog dit jaar in te voeren.
↳ Adverteren op of in de Quote? Bekijk dan de pagina Quote Adverteren.
Strategie Hearst Global
Aanvankelijk wachtte de Nederlandse tak op de strategie van Hearst Global, maar die laat kennelijk nog op zich wachten. Een voordeel is dat de uitgeverij gebruik kan maken van de technologie die al binnen Hearst aanwezig is.
BNR Nieuwsradio
Overigens verscheen de Nederlandse country manager van Hearst achter de BNR nieuwsradio microfoon. Tegen de nieuwszender vertelde de topvrouw dat het bedrijf volledig uit woelig vaarwater is wanneer men gaat accelereren met digitale verdienmodellen.
Digitale acceleratie
De country manager vertelde dat er een flinke slag geslagen is door de focus die is aangebracht door de reorganisatie. Ook de digitale acceleratie door de coronacrisis helpt het uitgeversbedrijf van Quote. Daarnaast introduceerde Hearst andere nieuwe verdienmodellen.
Cursussen, nieuwsbrieven en podcasts
Enkele nieuwe verdienmodellen zijn het verkopen van online cursussen, betaalde nieuwsbrieven en verkent men het podcast domein. Tot nu toe zijn de online cursussen en betaalde nieuwsbrieven het meest succesvol voor het moederbedrijf van Quote.