Rebranding: Exterion buitenreclame wordt Global

Hoe effectief werkt buitenreclame

Eind 2018 nam Global Media & Entertainment Group out-of-home exploitant Exterion over. Nu de integratie is voltooid, wordt ook rebranding van Exterion buitenreclame Amsterdam afgerond en gaat het bedrijf vanaf heden verder onder de kort maar krachtige naam: Global.

Buitenreclame in Den Haag en Eindhoven

Volgens de out-of-home exploitant heeft men veel investeringen in de Nederlandse tak gedaan, en geeft hierbij als voorbeelden de Centercom deal, waarbij men het digitale out-of-home bereik in supermarkten heeft overgenomen, maar ook de nieuwe buitenreclame contracten voor buitenreclame Den Haag en Eindhoven.

60% van de Nederlanders via buitenreclame

Global streeft met haar concessie portfolio voor haar adverteerders naar een optimale balans tussen bereik en contactfrequentie om zo de campagne doelstellingen maximaal te kunnen realiseren. Inmiddels kan via Global ruim 60% van de Nederlanders binnen één week worden bereikt.

Posters én digital out-of-home

Binnen de buitenreclame concessies bestaat een goede mix tussen traditionele buitenreclame via posters en digital out-of-home waarbij uiteraard vooral het digitale deel de afgelopen jaren flink is gegroeid.

Nieuwe technologie

Global blijft ook veel investeren in nieuwe technologie. Vooral binnen het digitale buitenreclame domein gaan de ontwikkelingen snel en investeert Global in programmatic systemen en het optimaliseren van Yield management.

Buitenreclame onderzoek

Het constant aanbieden van buitenreclame onderzoek is voor Global van belang om aan te tonen hoe goed buitenreclame bijdraagt aan het succes van de adverteerder. Dit alles moet er volgens Global toe leiden dat buitenreclame een belangrijkere rol blijft spelen binnen een steeds meer gefragmenteerd media-umfeld.