Voor iedere marketeer die tv-commercials met BN’ers uitzendt én denkt aan de lange termijn blijft het een dilemma. Want wat doe je met een reclame campagne die meteen veel negatieve reacties uitlokt op social media? Want niet zelden moet reclame ‘groeien’, denk maar aan de ‘Ik ga naar EyeeeWishhhhh’ campagne, die iedereen uiteindelijk toch maar mooi kon meezingen.
Table of Contents
Nieuwe EK-commercials
Kruidvat is kennelijk ook niet bang aangelegd, gelukkig maar. Want in het AD zegt de keten dat men achter de nieuwe EK-commercials met een hoofdrol voor André Hazes jr. blijft staan. De drogisterij keten lanceerde deze week haar nieuwe EK-campagne gevuld met zijn oranjeacties voor het EK Voetbal. Maar veel klanten lieten zich luidt op social media horen.
Brede reclame campagne
In de oranje tv-commercials zingt André Hazes een oranjelied waarin hij een gouden naamketting aanprijst. De zanger is de komende tijd niet te missen bij de keten, want Kruidvat heeft hem in een brede reclame campagne gelanceerd, die via lineaire televisie en online zijn te zien. De timing wordt door de krant als aandachtspuntje aangehaald, aangezien de zanger op dit moment nogal veel in de media is, zachtjes uitgedrukt.
Reacties op social media
Een woordvoerder meldt dat men niet bang voor imagoschade is. Logisch, dit merk kan echt wel tegen een stootje. Daarbij geeft men aan dat er, hoewel in de minderheid, ook positieve reacties op social media te vinden zijn. Ook denkt de keten dat Hazes jr. als geen ander Nederland in een oranjestemming kan brengen in de aanloop naar een mooie voetbalzomer.
Marketing
Het lied dat André Hazes in de Kruidvat commercial zingt, is volgens de keten een aanstekelijke meezinger en een ultieme opwarmer voor het EK voetbal. Men geeft ook een kijkje in de gedachtegang van de marketing brainstorm: “Hij is wat ons betreft dé volkszanger van Nederland, hij past wat dat betreft helemaal bij het Kruidvat” aldus de woordvoerder.