Pinterest wordt door een groeiend aantal merken gebruikt om op te adverteren. Het is een ontzettend krachtig social media platform die uitermate geschikt is voor merken die zich niet willen beperken tot Facebook en Instagram.
Lees ook: Pinterest adverteren kosten
Table of Contents
Grootste voordeel Pinterest
Pinterest heeft diverse voordelen ten opzichte van Facebook en Instagram, waarbij de grootste is dat Pinterest is ontworpen om producten te delen en promoten. Het is eigenlijk vergelijkbaar met Google, alleen dan krijg je zoekresultaten op basis van afbeeldingen in plaats van websites. Zoek je op Pinterest naar ‘rieten lamp’, dan verwacht je afbeeldingen van rieten lampen, en maakt het verder niet uit of een bedrijf de content toont middels een advertentie of dat de content komt vanuit een interieur blogger.
Merken die al adverteren en verkopen op Facebook en Instagram weten dat er voordelen zijn aan het diversifiëren van marketingbudget naar andere sociale kanalen, wat nog een reden is waarom Pinterest een aantrekkelijke keuze kan zijn. Creëer een holistische betaalde sociale strategie.
Beginnen met adverteren op Pinterest
Je weet dat Pinterest een potentieel succesvol marketingkanaal is om nieuwe doelgroepen te bereiken die klaar staan om een aankoop te doen, dus hoe begin je eraan?
Het goede nieuws is dat adverteren op Pinterest eenvoudiger dan ooit is met de: Pinterest Ads Manager. De Pinterest Ads Manager is vergelijkbaar met de Meta Ads Manager. Net als bij Facebook en Instagram campagnes kies je je campagne doelstelling, bepaal je je doelgroep, budget en planning en selecteer je een advertentie (pin) om te promoten.
Houd de gebruiker in het achterhoofd
Dit geldt voor ieder platform waar je op adverteert en zeker ook voor Pinterest. Houd altijd in je achterhoofd met welke insteek iemand een bepaald platform gebruikt. Pinterest heeft aan de ene kant gebruikers die heel gericht op zoek zijn naar bijvoorbeeld een rieten lamp, aan de andere kant hebben zij een groep gebruikers die geen idee hebben waar ze naar op zoek zijn maar simpelweg inspiratie willen opdoen. Beide groepen zijn bereid te kopen als jij iets te bieden hebt waarvan zij denken dat het waarde zal toevoegen aan hun leven.
Speel met je advertentiemateriaal
Houdt hier rekening mee in de keuze van advertentiemateriaal. De groep die specifiek op zoek is naar een lamp reageert wellicht beter op een duidelijke productiefoto terwijl de groep die op zoek is naar inspiratie misschien beter reageert op een interieurfoto waar ook nog andere producten op te zien zijn.