Rotterdamse dierentuin zet abri’s krachtig in

Dat dierentuinen het zwaar hebben is geen nieuws, meerdere dierentuinen zijn een zogenaamde steuncampagne begonnen. De Rotterdamse dierentuin Diergaarde Blijdorp doet dat op een wel heel ludieke manier met de inzet van abri’s in Rotterdam.

Diverse wilde dieren zijn nu via een livestream op abri’s in het centrum van Rotterdam te bewonderen. De leeuwen uit de dierentuin zijn te bewonderen op de Coolsingel (de bekendste winkelstraat van Rotterdam), de apen in de Rotterdamse Koopgoot en op het Schouwburgplein zie je de gieren. En dat is niet alles, ook olifanten, haaien en zeeschildpadden zijn live te zien, respectievelijk bij het Eendrachtsplein en de Markthal.

Een extra speciale livestream

De dieren zijn met zorg uitgezocht om de livestream extra speciaal te maken. Zo is een van de olifanten hoogdrachtig en zowel te volgen in het buitenverblijf als het binnenverblijf waar de olifaten familie in de nacht verblijft. Ook bij de gieren zijn er kleintjes op komst, op dit moment zijn zij nog aan het broeden in de nestkast, maar het ei kan ieder moment uitkomen. Magisch!

De kracht van digitale abri’s

Diergaarde Blijdorp laat met deze abri campagne zien hoe krachtig digitale abri’s kunnen zijn als je ze op een creatieve manier inzet. Het lijkt erop dat dit de eerste keer ooit is dat reclameschermen op deze manier worden ingezet, met andere woorden, dat er via een livestream gekeken kan worden naar dieren in de dierentuin. Ook heeft de dierentuin een wandelroute uitgestippeld die je langs alle abri’s in de stad leidt. Het doel van de campagne is het ophalen van fondsen door middel van een Tikkie, dit kan direct via de website maar ook via een QR code op schermen.

De steun is hard nodig

De steun voor Diergaarde Blijdorp en alle andere dierentuinen is hard nodig. Ook als de dierentuin gesloten is gaan de kosten voor de onderhoud van het park en de verzorging van de dieren en planten door. En die kosten zijn enorm.

Samenwerking Blijdorp & Accenture

Het fantastische idee komt uit de koker van Accenture, met als bijbehorend statement: “Als Rotterdam niet naar Blijdorp kan, dan brengen we Blijdorp naar Rotterdam.” De campagne loopt de hele voorjaarsvakantie, een leuk uitstapje voor alle ouders met kinderen die al een tijdje niet naar de dierentuin hebben kunnen gaan.