ShowHeroes neemt StreamAds over [video]

showheroes

Het Amsterdamse bedrijf Streamads, dat is gespecialiseerd in video commercials, komt in handen van ShowHeroes uit Duitsland. De nieuwe combinatie wil een goed, cookieloos alternatief zijn voor video ads op Facebook en Google.

De twee bedrijven hebben geen financiële details bekendgemaakt over de overname.
ShowHeroes groeit door de overname van een lokaal Amsterdamse bureau uit tot een Europees netwerk van tien landen, waaronder grote markten zoals Duitsland, Engeland en Frankrijk.

Oprichter Ilhan Zengin van ShowHeroes zegt dat zijn bedrijf al een jaar in Nederland actief is om de markt te onderzoeken. Er blijkt voldoende interesse om de in Duitsland ontwikkelde semantische matching-technologie hier te introduceren. Door StreamAds over te nemen wordt het team van ShowHeroes uitgebreid met tien man. In Nederland werkt StreamAds voor bijvoorbeeld FD Mediagroep, IEX Groep en Pijper Media.

In het persbericht meldt StreamAds oprichter Erik Dubbeldeman: “In de huidige markt, waar veel partijen consolideren en de vraag naar alternatieven voor de bekende big-techplatformen toeneemt, bieden de AI-matching tool en database van ShowHeroes uitkomst.”

Wat maakt ShowHeroes bijzonder?

Het Duitse bedrijf heeft een technologie ontwikkeld waarmee online uitgevers in de tekstuele verhalen op hun sites en apps videoreclame kunnen embedden. De Duitse technologie, die ook naar Nederland komt leest als het ware de redactionele context waar binnen de commercial verschijnt, en vervolgens zoekt het een passende adverteerder daarbij. Er wordt niet met third party cookies of andere vormen van klantprofielen die extern zijn aangeleverd.

De ondernemer achter ShowHeroes, Ilhan Zengin, heeft op dit moment tien kantoren in verscheidene Europese landen. Daar vandaan worden adverteerders en uitgevers praktisch ondersteund. Zengins dienst is gratis voor uitgevers. Adverteerders betalen een vergoeding per campagne.

ShowHeroes is gestart in 2016

Overigens is ShowHeroes met zo’n 4 jaar historie ook nog een relatief jonge partij. Om het advertentiesysteem te kunnen bouwen heeft men vooral eigen geld geïnvesteerd, andere kleine investeringen kwamen van een investeringsbedrijf uit Berlijn en Rusland. Vanwege Corona verwacht men voor dit jaar een klein dipje in de omzet, maar voor 2021 alweer een verdubbeling.