Welke doelgroep heeft Sky Radio?

Sky Radio doelgroep

Radio is een massa-medium, en radiozenders hebben daarom per definitie een bredere doelgroep dan tijdschriften, bloggers of influencers. Toch is de Sky Radio doelgroep behoorlijk specifiek te noemen, ondanks haar grote bereik van meer dan 3 miljoen luisteraars per week.

Direct voordelig adverteren op Sky?
Bekijk dan de pagina: Sky Radio adverteren.

Belangrijkste Sky Radio doelgroep: vrouwen

De belangrijkste doelgroep voor Sky Radio is vrouwen in de leeftijd van 25 tot 49 jaar.
Voor wie vrouwen wil bereiken is Sky daarom een voordehand liggende keuze. Binnen haar focus doelgroep heeft Sky Radio iedere week 1,7 miljoen vrouwelijke luisteraars. Voor campagnes binnen de doelgroep vrouw 25-49 jaar is Sky Radio ook enorm selectief en zelfs onmisbaar te noemen met een marktaandeel van meer dan 13%.

Sky Radio ook fors in de B2B doelgroep

In de Nederlandse luistercijfers val je in de B2B doelgroep als je tussen de 25 en 66 jaar bent, meer dan 25 uur per week werkt, en zelfstandig ondernemer bent of werkt in het hoger management, bijvoorbeeld in een leidinggevende functie, als docent, ingenieur of onderzoeker. Een interessante doelgroep waar Sky Radio het ook uitstekend in doet.

Radio 1 niet zo groot in B2B als wordt gedacht

In de meest recente luistercijfers heeft Sky Radio in de B2B doelgroep (net na Radio 2) het hoogste marktaandeel onder B2B luisteraars. Hiermee laat het andere grote zenders zoals Qmusic (3), Radio 10 (4) en Radio 538 (5) achter zich. Vaak wordt gedacht dan Radio 1 enorm sterk is in de B2B doelgroep, maar de publieke nieuwszender vinden we pas op de zesde plaats terug.

Waarom kiezen voor radioreclame op Sky?

Sky Radio is een zender die niemand voor het hoofd stoot. Zo heeft de zender geen irriterende radio dj’s die rare fratsen uithalen, niet onbelangrijk in een tijd dat brand safety steeds belangrijker wordt. Daarnaast, en daar staan nog te weinig adverteerders bij stil, valt radioreclame op Sky Radio extra op. Omdat de zender alleen muziek brengt (zonder gepraat) ‘springen’ radiocommercials eruit op Sky.