Nederlands bekendste dance-zender Slam FM doet goede zaken in de luistercijfers. Het marktaandeel van Slam FM steeg in de voor adverteerders belangrijke doelgroep 20 tot 49 jarigen naar 2,6%. Het zijn overigens vooral meer mannen die naar Slam FM luisteren: binnen deze doelgroep groeide het marktaandeel van 2,6% naar 3,1% gekeken naar dezelfde maand een jaar later, wat betekent dat Slam bijna 20% in deze doelgroep weet te groeien.
Table of Contents
Slam FM blij met groeiende luistercijfers
De radio luistercijfers, waaronder die van Slam FM, worden maandelijks gedeeld door het Nationaal Luister Onderzoek, en wordt uitgevoerd door marktonderzoeksbureau GfK. Slam FM zegt in haar persbericht blij te zijn met de groeiende luistercijfers, en zegt de saaie lockdown periode voor haar luisteraars extra op te vrolijken.
Het Wachtwoord van Slam
In de laatste maanden van 2021 stond Slam FM in het teken van ‘Het Wachtwoord’. Luisteraars zaten aan de radio gekluisterd om met de hints die door de Slam dj’s werden gegeven, wachtwoorden te kraken. Met een goed geraden wachtwoord kon een finale plek worden bemachtigd en in totaal werden er vijf wachtwoorden geraden. Uiteindelijk won één luisteraar 30.000 euro met het wachtwoord ‘Pers’.
Slam FM doelgroep
Slam FM is niet alleen op de traditionele FM radio een succes, ook online wordt de zender zeer goed beluistert én bekeken. Inmiddels is Slam zelfs uitgegroeid tot één van de grootste online radiomerken van Nederland. De zender is een begrip binnen de doelgroep met spraakmakende series, hapklare content op YouTube en digitale radiostations.
66 miljoen views op YouTube
54% van de Slam FM luisteraars is man en 64% van de luisteraars is tussen de 20 en 49 jaar. De zender weet op de radio zo’n 700.000 luisteraars per week te trekken en ook op YouTube is Slam met 66 miljoen (!) views geen kleine speler. De website van Slam FM trekt ongeveer 160.000 unieke bezoekers per maand.