Succesvoller online adverteren met deze tip

online adverteren tip

Tal van bedrijven leggen teveel focus op het aantrekken van website bezoekers, maar vergeten het verkoopaspect. Terwijl het hele punt van je website is om je producten of diensten te verkopen, toch?

Met deze simpele tip verhoog jij het conversieratio op je online advertentie campagnes, e-mailcampagnes en website in het algemeen.

Het kost veel tijd en moeite om bezoekers naar je website te trekken, en vervolgens om te zetten in leads of klanten. Wat je je misschien niet realiseert, is dat het leiden van verkeer naar een relevante landingspagina een van de gemakkelijkste en meest effectieve manieren kan zijn om juist dat te doen.

Er is vrijwel niets wat een campagne zo positief kan beïnvloeden dan het creëren van aparte landingspagina’s. Op campagne niveau, advertentieset niveau en zelfs per advertentie.

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is zoals de naam al doet vermoeden de pagina waarop een bezoeker terecht komt nadat hij op een advertentie of een link naar je website heeft geklikt. Wanneer ze op je site aankomen, heb je maar een paar seconden om ze te betrekken bij de content op je website voor ze kunnen besluiten dat het niet relevant is en verder gaan. Het eerste wat ze op die pagina zien kan het verschil maken.

Met een landingspagina bedoelen we geen homepage of ander type algemene pagina waarop bezoekers mogelijk terechtkomen. Het belangrijkste verschil is dat een landingspagina één specifiek doel heeft, het doel kan zijn een aanmeldingen voor een nieuwsbrief, het bekijken van een video, het downloaden van een e-book of het voltooien van een aankoop.

Elke landingspagina richt zich op een andere doelgroep of aanbieding die je doet. Je kunt bijvoorbeeld een specifieke landingspagina creëren voor verkeer dat wordt gegenereerd via een e-mail marketing campagne, of verkeer van een Google Ads campagne een specifieke aanbieding promoot.

Vraag jezelf af: “Wat wil ik dat bezoekers doen nadat ze op de link hebben geklikt?” Misschien wil je dat ze doorklikken naar de volgende pagina? Of misschien wil dat bezoekers gegevens achterlaten zoals naam en e-mailadres. Middels je landingspagina moet het voor bezoekers zo gemakkelijk mogelijk worden gemaakt om precies dat te doen wat jij wilt dat ze doen. Alles op de pagina moet worden geoptimaliseerd om dat ene doel te bereiken, met minimale afleiding.

Waarom een landingspagina?

Als je bezoekers naar een gerichte landingspagina stuurt, leidt je ze precies waar ze naartoe moeten om de informatie te krijgen die ze willen, dit vergroot de kans dat ze de actie voltooien die je wilt dat ze ondernemen. Hoewel je homepage er misschien fantastisch mooi uitziet kan het bezoekers afleiden van het bereiken van het doel.