T-Mobile heeft een nieuw reclamebureau

mobile reclamebureau

T-Mobile Nederland heeft na uitgebreide bureau pitch (waarin zeven bureaus uitgenodigd waren om deel te nemen aan een zogenoemd Request for Information-proces) uiteindelijk gekozen voor TBWA\NEBOKO. Het reclamebureau uit Amsterdam zal zowel de marketing als communicatie activiteiten voor alle merken van T-Mobile Netherlands uitvoeren.

Eén reclamebureau voor drie merken

Voor Nederland gaat het om de bekende merken T-Mobile, Tele2 en Ben. Na de overname van Tele2 in 2019 had T-Mobile aan aangegeven het liefst alle merken bij één reclamebureau onder te brengen. Het kersverse contract met TBWA\NEBOKO is op 1 september 2020 ingegaan, met de intentie om minimaal 2 jaar samen te gaan werken.

T-Mobile heeft begin dit jaar vier selectierondes georganiseerd, die deels virtueel plaatsvonden vanwege Covid-19. Zeven reclamebureaus waren voor de pitch uitgenodigd en uiteindelijk bleven bekende reclamebureau namen Publicis en TBWA\NEBOKO over. Volgens T-Mobile is voor TBWA\NEBOKO gekozen vanwege hun werkwijze, bedrijfscultuur, strategie en uiteraard creativiteit.

Marketing teams samengevoegd

T-Mobile over de samenwerking: “Na de overname van en fusie met Tele2 hebben we de marketing teams van T-Mobile, Tele2 en Ben al samengevoegd. Maar met drie merken, drie toonaangevende reclamebureaus en een aanzienlijk netwerk van leveranciers, werd het tijd om de activiteiten verder te stroomlijnen en coördineren. Daarom waren wij op zoek naar een reclamebureau dat de belofte van de drie verschillende merken zo goed mogelijk tot leven kan brengen. Deze samenwerking met TBWA\NEBOKO stelt ons in staat om de volgende stap te zetten in onze merkstrategie en nóg meer in te spelen op de digitalisering van de customer journey.”

Customer centric aanpak

TBWA\NEBOKO zegt ongelofelijk trots te zijn om voor de drie mooie merken van T-Mobile aan de slag te mogen gaan. Ze willen met een datagedreven, customer centric aanpak en hun digital customer experience agency TBWA\X aan een mooie toekomst bouwen voor het telefoniebedrijf. Overigens zal T-Mobile Netherlands naast TBWA\NEBOKO gebruik blijven maken van de flexibele inzet van andere leveranciers.