TikTok influencer (17) verdiende €15 mln in 2021

tiktok influencers

De 17-jarige influencer Charli D’Amelio mag zichzelf de meest verdienende TikTok ster noemen. In 2021 zag zij een slordige 15 miljoen euro op haar bankrekening binnenstromen. De Amerikaanse tiener is met 133 miljoen volgers ook veruit de meest populaire influencer op het TikTok platform.

Forbes brengt TikTok verdiensten in kaart

Dit blijkt uit de cijfers die zakenblad Forbes op een rij heeft gezet. Dat een goed voorbeeld ook goed doet volgen blijkt uit de influencer talenten van haar 20-jarige zus Dixie. Zij heeft nu 56 miljoen volgers en verdiende 9 miljoen euro aan merken die adverteren TikTok in hun mediaplanning opnemen.

@charlidameliolast holiday yt video is out now go watch all 13!!!!♬ Santa Tell Me – Ariana Grande

TikTok adverteren in de lift

TikTok adverteren zit dus in de lift, zeker wanneer jongeren in de leeftijd van 13 tot 25 jaar moeten worden bereikt. De meest succesvolle influencers binnen TikTok zijn vaak net zo oud (jong) als het publiek dat zij bedienen, waardoor het platform snel aan geloofwaardigheid en populariteit won.

Grote TikTok influencers verdienen tonnen per post

Het video-only concept van TikTok blijkt ook een gouden zet, want voor video advertenties wordt ook meer betaald. Grote TikTok influencers vragen tot wel 400.000 euro voor één betaalde post. Bekende merken als McDonald’s, Louis Vuitton en Amazon hebben al via TikTok reclame gemaakt.

Influencers en sluikreclame op TikTok

Sluikreclame vier ook op TikTok hoogtij, zelfs voor een influencer marketing agency is het soms opletten geblazen om te zien of er sprake is van een betaalde campagne. Soms is het ook duidelijker, als een grote TikTok influencer een specifiek frisdrankje drinkt of bepaalde fastfood eet.

Top-5 meest verdienende TikTok influencers

Voor millennials zonder koopwoning is er nog hoop om op een alternatieve manier flink geld te verdienen. De top-5 van meest verdienende TikTok influencers bestaat namelijk 100% uit mensen die jonger zijn dan 25 jaar. Deze top-5 was samen in 2021 al goed voor zo’n 50 miljoen euro aan reclamegeld.

Voordelen TikTok adverteren

De voordelen zijn er op dit moment zeer zeker. Zo kun je op het moment van schrijven op TikTok profiteren van relatief goedkope veilingprijzen. Door de relatief lage CPM en CPC tarieven kun je zelfs met een klein budget een hoog bereik generen en dus veel traffic naar je website realiseren.

TikTok algoritme

Zoals gezegd is TikTok ook bij uitstek een platform om je jonge doelgroep te bereiken, zeker nu het aandeel jongeren op Facebook sterk afneemt. Daarnaast kan het adverteren op TikTok ook helpen om je organische bereik binnen TikTok te laten groeien. Zo kunnen organische video’s makkelijk doorgezet worden als advertentie wat merken weer helpt om organisch beter zichtbaar te worden binnen het TikTok algoritme.