TikTok opent Nederlandse advertentie afdeling

Nederlandse tiktok advertenties

TikTok timmert hard aan de weg, en opent overal in Europa advertentie kantoren voor lokale mediabureaus. Zo is men al aanwezig in Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk. Nederland is het vierde land in het rijtje: vanuit Berlijn is het populaire social media platform met Nederlandse mensen bereikbaar.

Grotere TikTok advertentie budgetten

Volgens TikTok is de keuze voor Nederland logisch, vanwege de razendsnelle digitale adaptie in ons land. Met de vorming van een Nederlands team wil TikTok nu de grotere merken en bureaus gaan aanspreken met complexere vragen en uiteraard grotere TikTok advertentie budgetten.

HEMA grote TikTok adverteerder

TikTok geeft aan Adformatie het voorbeeld van HEMA, dat TikTok inmiddels succesvol als advertentieplatform inzet. Volgens het platform berust een goede TikTok strategie op drie pijlers: content creatie, verbinding met (de juiste) creators en vervolgens het fijnmazig boosten van de TikTok advertenties.

Het geheim van TikTok adverteren?

Volgens TikTok staat het bedrijf sterk wanneer het gaat om de ROI van TikTok advertenties. Als voorbeeld noemt TikTok de Duitse leerapp Study Smarter, waar de kosten per actieve user meer dan 40% lager lag dan bij de andere grote social media platformen. Het geheim? Een optimale mix van de juiste bidding, targeting en uiteraard de optimale mix van creators.

Bereik TikTok

Qua bereik heeft TikTok de wind flink in de zeilen: de app telt in Nederland nu meer dan 3 miljoen gebruikers, wat betekent dat het bereik in slechts één jaar met 1,3 miljoen Nederlandse gebruikers is gegroeid. Dat TikTik zo flink heeft kunnen groeien komt voornamelijk door de aanwas vas twintigers op het TikTok platform.

Bereik Instagram

Adverteren op Instagram blijft overigens ook onverminderd interessant. Instagram telt nu 6,6 miljoen Nederlandse gebruikers, dat is zo'n 700 duizend meer gebruikers dan het jaar ervoor. Ook Twitter en Snapchat wisten te groeien in ons land, met respectievelijk 630.000 en 605.000 Nederlandse gebruikers. Het aantal Nederlandse Facebook-gebruikers daalde licht.