De Out Of Home (OOH) industrie groeit, met name door de toenemende interesse in Digital Out Of Home (DOOH).
In dit artikel bespreken we de belangrijkste trends in Out Of Home adverteren naarmate de industrie groeit en de focus op DOOH toeneemt.
Table of Contents
DOOH
Hoewel het grootste deel van de OOH voorraad traditionele en statisch is, zijn digitale schermen nu een cruciaal onderdeel van OOH campagnes.
Digitale schermen zorgen voor betere optimalisatie mogelijkheden, ook biedt het meer kansen voor adverteerders om gepersonaliseerde uitingen te creëren. Bovendien is het mogelijk om verschillende soorten triggers (bijv. het weer of een gebeurtenis) te gebruiken om een meer dynamische vorm van OOH advertenties te tonen.
Deze innovatie staat inmiddels niet meer in de kinderschoenen en adverteerders hebben laten zien hoe effectief DOOH kan zijn. Daarnaast hebben ze de schaalbaarheid van DOOH aangetoond.
Het gebruik van data
Betere en nauwkeurigere gegevens helpen bij deze innovaties. Adverteerders kunnen nu in realtime dynamische media aanbieden op basis van de demografie en het gedrag van mobiele apparaten. Dit heeft geleid tot betere personalisatie, verbeterde targeting en nauwkeurigere metingen.
Realtime adverteren is van cruciaal belang, en maakt deel uit van een groeiende trend waarin de industrie reactief reageert ten gunste van proactief. De grote hoeveelheid data die marketeers nu tot hun beschikking hebben, voedt dit model.
Programmatic DOOH inkopen
Een aanzienlijke vooruitgang is het programmatic inkopen van OOH media. Voorheen was dit een stroperig proces tussen de adverteerder, het marketingbureau en de exploitant van de OOH.
Het kopen van OOH voorraad is nu mogelijk op veel van dezelfde platforms en locaties waar adverteerders hun mobiele of display-advertenties kunnen kopen. Hierdoor kunnen adverteerders nu naadloos campagnes bouwen via verschillende kanalen en media, waaronder OOH.
Zorg ervoor dat je, indien beschikbaar, gebruik maakt van data. Begrijp wat de opties zijn om eigen datasets te gebruiken om je campagnes te verbeteren als je programmatic inkoopt, kijk hoe gegevens de resultaten van je campagne kunnen verbeteren.
Attributie en meting
Een van de gebieden waar de OOH industrie, net als bijvoorbeeld de influencer marketing industrie mee worstelde in vergelijking met digitale media, is op het gebied van meten.
Slimme manieren van dataverzameling hebben ervoor gezorgd dat het aantal vertoningen van een OOH uiting wordt gemeten én dat de uiting wordt meegenomen in de gehele marketing mix attributie.
Tips voor OOH campagnes
Zoals bij elke marketingcampagne, is een zorgvuldige planning van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat je het meeste uit OOH advertenties haalt.
Expert tip: het kan verleidelijk zijn om op te kiezen voor kwantiteit. Maar om de meeste impact te creëren, kan het beter zijn om een locatie met veel verkeer te kiezen boven een aantal extra locaties. Laat je hierover goed adviseren door een mediabureau, bijvoorbeeld One Media.
Daarnaast is het van belang om een eenvoudige boodschap te communiceren. Less is more als het om OOH gaat, houd er rekening mee dat de meeste voorbijgangers je advertentie slechts enkele seconden zien. Met een paar seconden aandacht is het belangrijk om het aantal woorden tot een minimum te beperken en beelden te gebruiken die de aandacht trekken.