De meeste mensen weten wel dat bewegen belangrijk is om gezond te blijven. Toch hebben we allemaal wel eens problemen bij het vinden van de juiste motivatie om te blijven sporten. Basic-fit wil daar met een nieuwe marketing strategie verandering in brengen. Met de nieuwe claim ‘Make Fitness a Basic’ gaat Basic-Fit een nieuwe betekenis aan het woord ‘basic’ geven, wat al is te zien in de nieuwe tv-reclame van de grootste sportketen van Europa.
↳ Meer weten over tv-reclame? Bekijk dan de pagina inkoop reclame zendtijd.
Table of Contents
Nieuwe marketing campagne
Met de nieuwe marketing campagne zet Basic-Fit de eerste stappen in de evolutie van het merk. Met een nieuwe langetermijnstrategie en het nieuwe brand platform heeft het grootste sportschool-merk van Europa een nieuwe weg ingeslagen. Met de nieuwe betekenis aan het woord ‘basic’ schuift men basis op van ‘voordelig’ naar ‘essentieel’. Een slimme zet, wat ons betreft.
Van tv-reclame tot snelwegreclame
De nieuwe tv-commercial maakt kijkers duidelijk dat je niet de beste of de sterkste hoeft te zijn, zolang je maar aan de basisbehoefte werkt. ‘Make Fitness a Basic’ is inmiddels overal te zien, niet alleen als tv-reclame, maar ook als video ad, social media ad alsmede radio en snelwegreclame.
‘Fitness als dagelijkse routine’
Volgens Basic-Fit is fitness een vast onderdeel te maken van de dagelijkse routine voor de meeste mensen makkelijker is gezegd dan gedaan. Volgens de sportketen is begrijpen wat mensen motiveert de eerste stap om hen te helpen vaker of sowieso te gaan sporten.
Reclamebureau uit Amsterdam
Basic-fit wil consumenten motiveren met een betaalbare prijs, 24/7 openingstijden, digitale klasjes en workouts voor thuis of buiten. Met al deze componenten wil Basic-Fit zoveel mogelijk drempels weghalen die een dagelijkse sportroutine in de weg staan. De commercial is gemaakt door reclamebureau Dept uit Amsterdam.