Steeds vaker wordt TV weer aan de mediaplanning toegevoegd. En terecht! De ROI is groot en consumenten ervaren dit type reclame als minder storend dan bijvoorbeeld online uitingen.
De opkomst van digitale TV maakt het aantrekkelijker voor merken om te adverteren omdat het geografische, demografische en gedragsgerichte targeting mogelijk maakt.
Table of Contents
Personalisatie minder belangrijk
Ook beseffen merken steeds meer dat personalisatie tijdens de bewustzijns / awareness fase niet per se nodig is. Wat TV uitermate geschikt maakt. Gerichte targeting is van belang, relevant zeker ook maar personalisatie een stuk minder. Sommige onderzoeken suggereren zelfs dat personalisatie in dit vroege stadium slecht zou kunnen zijn voor merken, omdat het door de diversiteit aan boodschappen moeilijker is voor een potentiële klant om een goed beeld te krijgen van de merkidentiteit.
Tegelijkertijd is het idee dat online media TV naar de achtergrond hebben geduwd, simpelweg onjuist. Ook de zogenoemde digital natives kijken nog TV, wil je als bedrijf dus bereik genereren bovenaan de trachter, dat is televisie nog altijd een goed medium.
Wat TV kan leveren voor uw mediamix
Een andere belangrijke factor bij TV is dat het een enorme boost kan geven aan de prestaties van je andere mediakanalen. TV heeft verreweg het grootste multiplicatoreffect, met andere woorden: het heeft de grootste impact op de resultaten over andere kanalen.
Nog niet overtuigd?
In sommige kringen heerst de overtuiging dat TV er niet meer zoveel toe doet. Dat het ouderwets is. Niet sexy.
Consumenten positiever over TV vs. online reclame
Diverse onderzoeken wijzen uit dat consumenten van over de hele wereld het prettiger vinden om naar TV reclames te kijken dan dat zij geconfronteerd worden met advertentie uitingen op bijvoorbeeld sociale media platformen.
Dit geldt niet alleen voor de oudere doelgroepen, deze voorkeur geldt voor nagenoeg iedere leeftijdsgroep. Het gaat zelfs zo ver dat consumenten TV reclames omschrijven als informatief en vermakelijk.
Neem contact met ons op
Daarnaast is adverteren op TV lang niet zo duur als veel van onze klanten vaak denken. Ben jij benieuwd of het met jouw budget haalbaar is? Neem dan contact met ons op. Onze specialisten informeren je graag over de mogelijkheden.