Twitter Blue: wel of niet betalen voor verificatie op Twitter?

Twitter Blue

Commerciële bedrijven, zo ook social media platforms zoeken continu naar manieren om meer inkomsten te genereren. Een van de nieuwste manieren om inkomsten te genereren komt van Twitter in de vorm van Twitter Blue. Twitter Blue?

Twitter Blue is een betaald abonnement dat een blauwe badge toevoegt aan je account en vroege toegang biedt tot geselecteerde nieuwe functies, zoals ‘Tweet bewerken’ aldus Twitter. Is Twitter Blue essentieel voor je social media strategie?

Wat kost Twitter Blue?

Twitter Blue kost op het moment van schrijven in Nederland:

iOS-prijs (per maand) Android-prijs (per maand)  Web-prijs (per maand) Web-prijs (per jaar) iOS-prijs (per jaar)  Android-prijs (per jaar)
EU-landen  

EUR 11,00

 

 

EUR 11,00

 

 

EUR 8,00

 

 

EUR 84,00

 

 EUR 114,99  EUR 114,99

Wel of niet betalen voor Twitter Blue?

Of Twitter Blue daadwerkelijk meer geld op gaat leveren is nog maar de vraag, wel geeft het enige autoriteit aan bedrijven en kan het alleen al om die reden de moeite waard zijn om het luttele bedrag van 11 euro per maand over te schrijven aan Twitter mits je Twitter natuurlijk gebruikt.

Als je als bedrijf geen Twitter account hebt dan is Twitter Blue absoluut geen reden om een Twitter account aan te maken, laat deze trend – als we het al een trend kunnen noemen – lekker aan je voorbij gaan.

Voordelen Twitter Blue?

Twitter heeft een aantal voordelen gecommuniceerd die verbonden zijn aan het afnemen van Twitter Blue, deze zijn:

  • Hogere zichtbaarheid: Twitter belooft dat de tweets van geverifieerde accounts beter zichtbaar zullen zijn, wat kan helpen de bekendheid van je merk te vergroten.
  • Tweets bewerken: mogelijkheid om een tweet te bewerken of ongedaan te maken.
  • NFT-profielfoto’s: voor een select aantal bedrijven kan dit aantrekkelijk zijn.
  • Mogelijkheid om langere video’s te uploaden: als je veel gebruik maakt van video’s kan deze feature een goede reden zijn om Twitter Blue te nemen.

Nadelen Twitter (Blue)

Naast voordelen zijn er uiteraard ook enkele nadelen aan Twitter Blue en Twitter in het algemeen.

  • Betrokkenheid: in vergelijking met andere sociale media platforms zijn betrokkenheid percentages op Twitter relatief laag en hier lijkt geen stijgende lijn in te zitten.
  • Verificatie: er wordt massaal overgestapt naar authenticatie apps voor tweestapsverificatie, Twitter doet het echter nog op de ‘ouderwetse’ manier met een sms naar een mobiele telefoon.