VanMoof, het van oorsprong Nederlandse bedrijf dat fietsen en elektrische fietsen produceert en verkoopt groeit hard. Ooit – in 2009 – begonnen in Amsterdam, inmiddels uitgebreid naar onder andere Berlijn, Londen, New York en Seattle.
Table of Contents
Internationale campagne VanMoof
Vanzelfsprekend promoot VanMoof fietsen, dat komt ook weer sterk naar voren in de tweede TV commercial 2021 van hun huidige internationale campagne.
In de TV commercial roept VanMoof mensen op om vooral niet in oude patronen terug te vallen. Waarbij met oude patronen, patronen van de voor de pandemie worden bedoeld.
De commercial, opgenomen in Amsterdam en geregisseerd door Paul Geusebroek. Eerst zien we drukte in de stad, chaos, file, mensen die tussen auto’s doorlopen, autogassen. Je kent het.
Je raadt het al, uit het niets fiets een fietser gemakkelijk tussen al het verkeer door. Terwijl automobilisten en passagiers in het openbaar vervoer vermoeid kijken.
De film heeft een duidelijke boodschap: laat elektrische voertuigen staan, ga fietsen.
Ride the future
Tijdens de pandemie lieten mensen steeds vaker de auto staan, net als het openbaar vervoer. Er werd meer gewandeld en gefietst. Een groter aantal Nederlanders voldeed aan de richtlijnen voor gezond bewegen in 2020 in vergelijking met 2019.
De pandemie zorgde ervoor dat mobiliteit een hot topic werd, en er was sprake van een positieve mobiliteit verandering. VanMoof roept de wereld op om deze verandering vast te houden. Om niet terug te gaan naar het oude normaal. Beter voor jezelf en beter voor de wereld.
TV, YouTube en sociale media
De campagne is te zien op YouTube en social media platforms als Facebook, Instagram en Snapchat. In enkele landen is de campagne ook op TV te zien, waaronder in Nederland en de Verenigde Staten.
Het is de eerste keer dan VanMoof een TV commercial uitzendt in de Verenigde Staten, ook dit is het gevolg van de pandemie. De pandemie heeft namelijk voor een enorme groei gezorgd in het land.