Is Pinterest onderdeel van jouw marketingplan? Of wil je het komende jaar op Pinterest adverteren? In dit artikel bespreken we hoe je inspanning op Pinterest (of een ander social media platform) je bedrijf kunnen helpen om je doelgroep te bereiken en je ROI te laten groeien.
Marketeers zien Pinterest’s potentieel meer dan eens over het hoofd, maar het gebruik van dit social media platform biedt veel voordelen. Hieronder delen wij tips en valkuilen.
Table of Contents
Verwacht niet direct resultaat
Je hebt van alles geleerd over adverteren op Pinterest, checklists doorlopen, ebooks gedownload, Facebook groepen bezocht, toch vallen de resultaten tegen. Starten met een nieuw social media platform kost altijd meer tijd dat gedacht en gehoopt. Reden waarom veel bedrijven ervoor kiezen het uit te besteden aan het expert.
Bepaal je strategie
Het simpelweg aanmaken van een profiel op Pinterest, content online zetten of een campagne live zetten is niet voldoende. Je hebt een strategie nodig, een doelgerichte strategie. Kijk naar concurrenten, op welke platformen zijn zij aanwezig? Op welke platformen volg jij bedrijven? Behoor jij tot je eigen doelgroep? Is het mogelijk om visueel aantrekkelijke content te maken voor jouw bedrijf? Denk je dat je hiermee op kunt vallen op Pinterest?
Maak voldoende tijd vrij
Maak voldoende tijd vrij om content te creëren. Heb je deze tijd niet, begin er dan niet zelf aan, het heeft dan geen zin een social media strategie te hebben.
Klantenbinding
Een manier vinden om met je klanten in contact te komen, zou een belangrijk onderdeel moeten zijn van elke marketingstrategie voor sociale media. Pinterest maakt het eenvoudig om potentiële klanten te vinden en ermee te communiceren. Je kunt reageren op hun pinnen of borden maken waarmee je pinnen van andere gebruikers opnieuw kunt posten. Deze betrokkenheid zal je helpen een band met je klanten te vormen en hopelijk de klantloyaliteit te vergroten.
Groei in website verkeer
Als je meer verkeer op je website wilt, is Pinterest de juiste keuze, met name als je fysieke producten aanbiedt. Aangezien je pins kunt plaatsen die rechtstreeks naar je website linken, kun je gebruikers naar een specifieke landingspagina sturen om je producten en diensten te promoten.
Converteer bezoekers
Veel Pinterest gebruikers gebruiken Pinterest om producten die ze leuk vinden te zoeken en op te slaan. Door hun eigen borden te maken, kunnen ze items pinnen die ze willen kopen. Door als bedrijf aanwezig te zijn op Pinterest maak je het je potentiële klanten gemakkelijk om bij jou te kopen. Zolang je maar naar hun website linkt.