Onlangs besteedden we al een heel artikel aan Google Ad extensies, de diverse soorten Google Ad extensies en de manieren waarop deze kunnen helpen je marketingdoelen te bereiken.
Omdat het een dermate krachtige manier is om je Google advertenties te ondersteunen besteden we vandaag nogmaals aandacht Google Ad extensies en de redenen om er – liever vandaag dan morgen – mee aan de slag te gaan.
Table of Contents
Onderscheiden je van de concurrentie
Als bedrijf wil je je altijd op een positieve manier onderscheiden van de concurrentie, of dat nu is met een gebruiksvriendelijke website, uitmuntende klantenservice, creatieve campagnes of simpelweg door meer ruimte in te nemen op de pagina met zoekresultaten.
Dat laatste doe je met Google Ad extensies, door niet alleen je advertentie te tonen maar ook je telefoonnummer, locatie en eventuele verkopersbeoordelingen.
Meer klikken op je advertentie
Keer op keer blijkt dat extensies leiden tot een hogere klikfrequentie (CTR). Extensies maken advertenties relevanter én opvallender. Ook maken extensies het gemakkelijker om dat te vinden waar de gebruiker naar op zoek is. Hoe relevanter en makkelijker je het gebruikers maakt hoe groter de kans is dat er geklikt wordt.
Een hogere kwaliteitsscore
De hogere CTR geeft vervolgens een indicatie aan Google dat je advertentie relevant is voor het zoekwoord waarop je gevonden wil worden, dit kan leiden tot een verbetering van de kwaliteitsscore.
Kwaliteitsscores worden door Google gebruikt om te bepalen hoe relevant en nuttig je advertenties zijn voor gebruikers. Hoe hoger je kwaliteitsscore, hoe groter de kans dat je advertentie aan gebruikers wordt weergegeven. Extensies kunnen de score dus verbeteren doordat ze je advertentie relevanter en nuttiger maken en een positieve gebruikerservaring kunnen laten zien.
Eenvoudig in te regelen
De term ‘Google Ad extenties’ klinkt ingewikkeld maar niets is minder waar. Google Ad extensies zijn juist heel gemakkelijk in te regelen in je Google Ads acccount. Wil je het toch liever uitbesteden? Neem dan contact met ons op via info@onemedia.nl Wij helpen je graag!