Waarom het maken van bedrijfsfilms populair is

bedrijfsfilm maken populair

Steeds meer ondernemers laten een krachtige bedrijfsfilm maken voor over hun dienst of product. Maar waarom zijn deze bedrijfsvideo’s zo krachtig? Dat zit zo. Dankzij video-vriendelijke platforms zoals Facebook, YouTube en LinkedIn wordt er online steeds meer naar video gekeken.

Bedrijfsfilms zorgen voor meer klanten

Al 10 jaar lang zit online video in de lift, als het gaat om bereik. Een goed gemaakte bedrijfsfilm zorgt voor een groot bereik, zeker wanneer deze wordt ondersteund met een gerichte advertentiecampagne. Zo gaat de bedrijfsfilm doen, wat ‘ie moet doen: het zorgen voor meer klanten en meer sales.

Toch zijn er nog vele ondernemers onbekend met de unieke mogelijkheden en de kracht van online bedrijfsfilms. Zo zijn er veel ondernemers die denken dat een bedrijfsfilm erg duur is om te maken. Maar het tegendeel is waar.

Waarom pre-roll bedrijfsfilms populair zijn

Pre-rolls zijn een eenvoudige, maar krachtige manier van adverteren met een bedrijfsfilm. Met een korte reclamevideo voorafgaand aan een video in bijvoorbeeld YouTube. Deze korte pre-roll advertenties worden ook wel bumper advertenties genoemd. Deze advertenties duren maximaal 6 seconden en kunnen niet worden weggeklikt. Hierdoor worden de video’s altijd gezien, wat weer zorgt voor een enorme impact.

Door de korte duur van deze bedrijfsvideo's is deze vorm zeer geschikt om bijvoorbeeld tijdelijke acties te promoten of naamsbekendheid op te bouwen. Op basis van beschikbare data kan een advertentie specifiek worden vertoond aan een relevante doelgroep, en dat binnen je eigen gewenste regio.

De voordelen van bedrijfsfilms inzetten als pre-roll

  • Korte, krachtige bedrijfsfilms
  • Bedrijfsfilms worden niet ‘geskipt’
  • Lokaal of regionaal vertoont aan je doelgroep
  • Pre-rolls zijn kort, en dus ook goedkoop om te maken!

Kortom, bedrijfsfilms bieden een unieke mogelijkheden om de sterke en unieke kanten van jouw bedrijf in beeld te brengen. Met een bedrijfsvideo kun je jouw doelgroep op een nieuwe en effectieve manier benaderen. Je geeft potentiële klanten een kijkje achter de schermen en laat zien waar je uniek in bent. En dat voor een tijdelijke introductieprijs van slechts €750 ex. BTW.