In dit artikel vertellen onze collega’s van online marketing bureau Den Bosch je over de toegevoegde waarde van online marketing voor jouw bedrijf.
Table of Contents
Online is waar je klanten zijn
Online marketing is belangrijk omdat je klanten online zijn. Door middel van diverse online marketing kanalen heb jij de kans om een enorm bereik te genereren, nieuwe doelgroepen aan te spreken, leads te genereren en natuurlijk klanten te werven.
Consumenten gebruiken het internet om allerlei soorten informatie te vinden. Ze voeren voortdurend zoekopdrachten uit om relevante informatie over bedrijven, producten en services te vinden. Misschien zijn ze wel op zoek naar jou, zorg dat je te vinden bent.
Als marketeer wil je potentiële klanten bereiken waar ze wonen, werken, winkelen, informatie krijgen en entertainment zoeken. Dit alles is mogelijk op één plek: het internet.
Bouw een relatie op met je potentiële klanten
Bij traditionele reclame is de communicatie eenrichtingsverkeer. Je maakt een Tv reclame of print een advertentie in een krant, en dat is alles. Je wacht en hoopt dat je publiek je advertentie zal zien en je bedrijf zal bezoeken. Maar wat er als je publiek vragen of opmerkingen heeft? Wat als ze meer willen weten over je bedrijf, product of dienst?
Met online marketing creëer je de mogelijkheid voor mensen om contact op te nemen met je bedrijf. Ze kunnen vaak direct onder advertentiemateriaal een reactie achterlaten waarop jij weer direct kunt reageren. Ook is het vaak mogelijk om direct wijzigingen door te voeren binnen online campagnes. Wanneer het niet mogelijk is om een reactie achter te laten onder een advertentie dan is je potentiële klant slechts een klik verwijderd van je website met al je contactgegevens. Ze kunnen je bedrijf bellen, chatten of e-mailen met vragen.
Tweerichtingscommunicatie draagt bij aan het opbouwen van een relatie met je publiek. Klanten willen gewaardeerd worden en weten dat hun zaken belangrijk voor jou zijn. Ze kiezen bedrijven die hen als individu waarderen.
Door een relatie op te bouwen en de communicatie met uw publiek te openen, vergroot u hun kans om klant te worden. Het vergroot ook de kans dat ze terugkerende klanten worden.
Personalisatie mogelijkheden
Zoals we eerder zeiden, wil je publiek het gevoel hebben dat ze belangrijk zijn voor je bedrijf. Ze willen geen nummer zijn. Effectieve online marketing geeft de mogelijkheid een aangepaste ervaring te creëren voor iedere subgroep binnen een doelgroep.
Online marketing is kosteneffectief
Online marketing is buitengewoon kosteneffectief. Een van de belangrijkste voordelen van online marketing is dat het heel betaalbaar is en daarmee laagdrempelig. Met een paar honderd euro per maand kan je al mooie resultaten behalen.
Het internet is altijd open
Het internet is 24/7 open en dat is geweldig want zo kan iedereen waar en wanneer hij wil jouw producten en services bekijken en kopen. En word je letterlijk slapend rijk.
Minimale tijd om een campagne live te zetten
Je tijd is kostbaar. Elke minuut die je kunt besparen, betekent dat je extra tijd hebt om ergens anders aan te besteden.
Het maken van een SEA campagne hoeft bijvoorbeeld helemaal niet zoveel tijd te kosten. Je selecteert zoekwoorden, je bod, maakt je advertentie op en zet een en ander live. Het is een snelle en gemakkelijke manier om waardevolle leads te krijgen.
Online is alles meetbaar
Wanneer je een traditionele advertentie campagne draait, is het een uitdaging om resultaten te meten. Het is lastig om te zeggen of iemand je heeft gevonden via een radioreclame, abri of billboard.
Met online marketing hoef je niet te raden of je campagne succesvol is. Met Google Analytics zie je exact hoe je campagne presteert en wat de ROI is.
Starten met online marketing?
We zijn een full-service online marketing bureau met een team van experts en specialisten die hun kennis en expertise graag inzetten voor jouw campagne. Bel ons op 020 210 1770 of stuur een bericht naar info@onemedia.nl