Waarom zou je media inkoop laten uitbesteden?

media inkoop laten uitbesteden

Een veelgestelde vraag door (kleinere) adverteerders is waarom je de media inkoop eigenlijk zou laten uitbesteden door een mediabureau? Het antwoord hierop is simpel: omdat je, ‘ondanks’ de mediafee van je mediabureau uiteindelijk onderaan de streep goedkoper uit bent. Maar waarom is dat zo?

1. Samen groter inkopen

Ten eerste omdat mediabureaus niet alleen voor jou inkopen, maar ook voor hun andere klanten. Al die klanten samen hebben gezamenlijk een fijn mediabudget, zeg bijvoorbeeld 1 miljoen euro per maand. Niet iedere adverteerder wil op hetzelfde medium adverteren, maar heel vaak zit er toch een zekere overlap. Radiozenders, tv-zenders en andere media zien graag dit gezamenlijke budget hun kant opgaan, waardoor je meeprofiteert van de korting die ze geven. Veel kleintjes maken een grote.

2. Gratis media-advies inbegrepen

Ten tweede, omdat je onderaan de streep vaak goedkoper uit bent, je het media-advies er eigenlijk gratis bij hebt gehad. Veel adverteerders denken prima te weten waar hun doelgroep zit, maar bijna iedere nieuwe klant weten we te verrassen met vele media waar ze niet zelf aan hadden gedacht. Vaak zijn dit ook media waar juist nog meer onderhandelingsruimte zit. Overigens is het niet vreemd dat adverteerders niet van alles op de hoogte zijn. Het medialandschap blijft in beweging, en daarom is zo’n gratis gedegen advies een plezierige bijkomstigheid!

3. TV-spot laten maken die bewezen werkt

Ten derde, omdat je bij het mediabureau een werkende tv-spot laten maken kunt. Veel adverteerders denken dat ze er met een scherp ingekochte media-campagne er wel zijn, maar dan begint het pas! Je kunt beter minder zendtijd hebben met slim geproduceerde reclamespot, dan veel zendtijd met een radio of tv-commercial die niet werkt. Creativiteit en strategie gaan echt hand-in-hand. Daarom wil je graag een beproefd media-concept van een creatief mediabureau, waarvan eigenlijk vooraf al vast staat dat je commercial zal converteren.

One Media, van €5.000 tot €100.000 budget

Kortom, er zijn nogal wat redenen om je media inkoop te laten uitbesteden door een mediabureau. Welk mediabureau je kiest, hangt volledig af van je doelstellingen. Zo is One Media vooral gespecialiseerd in merken en diensten in het kleine- en middelgrote segment, van €5.000 tot €100.000 euro budget per maand. Wanneer je bent overtuigd van onze meerwaarde, drinken we natuurlijk graag een kop koffie met je.