Wat is contentmarketing?

wat is contentmarketing

Content marketing kan – mits op de juiste manier ingezet – van grote invloed zijn op de groei van een bedrijf. Het kan helpen conversies te stimuleren, ROI te verbeteren, merkbekendheid op te bouwen, vertrouwen te creëren, loyaliteit te bevorderen en meer.

Contentmarketing gaat over het creëren, distribueren en publiceren van hoogwaardige content via verschillende kanalen die relevant zijn voor je bedrijf en doelgroep.

In dit artikel bespreken we enkele van de belangrijkste voordelen van contentmarketing en waarom een bedrijf er goed aan doet om contentmarketing op de agenda te zetten, ongeacht in welke branche je je bevindt.

Autoriteit in de markt

In de meeste branches geldt: de concurrentie is moordend. Waarom zouden klanten jouw bedrijf moeten verkiezen boven een van je concurrenten?

Een van de redenen waarom consumenten voor een bepaald bedrijf kiezen is omdat dit bedrijf bekend staat als expert binnen de branche. Dit is de reden waarom bedrijven blogpagina’s hebben, gast blogs schrijven en hun CEO’s op conferenties laten spreken.

Al deze zaken helpen namelijk om de persoon of het bedrijf als expert te neer te zetten, wat weer leidt tot vertrouwen.

Leadgeneratie

Het maakt niet uit bij welk bedrijf je binnenloopt, leadgeneratie is een hot topic. Content wordt op allerlei manieren ingezet om leads te genereren. Relevante, waardevolle content zal leads aantrekken als een magneet. Schrijf een e-book, whitepaper of marketing automation flow en vraag in ruil hiervoor een e-mailadres.

Vergroot je bereik

Social media is dé perfecte manier om content te verspreiden en om bestaande leads op de hoogte te houden. Vraag leads je te volgen op social media en genereer via social media nieuwe leads.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Search Engine Optimization, vertaald zoekmachine optimalisatie is en blijft een hot topic. Zoekmachineoptimalisatie is het proces waarbij content geoptimaliseerd wordt om organisch (onbetaald) goed gevonden te worden in zoekmachines, bijvoorbeeld via Google of Bing.

Contentmarketing speelt een integrale rol in SEO. Door content te maken die relevant is voor je branche, vergroot je de kans dat de content getoond zal worden. Ook het regelmatig plaatsen van content vergroot de kans dat je gevonden wordt.

Relatief goedkoop

Contentmarketing is in veel gevallen goedkoper dan traditionele marketing en genereert aanzienlijk meer leads.

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen?

Neem contact op met ons op voor meer informatie over hoe we jouw bedrijf kunnen helpen met contentmarketing.