De Volkskrant is een van de meest gerespecteerde en gelezen dagbladen in Nederland. De Volkskrant heeft een rijke geschiedenis die teruggaat tot 1919. Opgericht als een katholiek dagblad, heeft de krant zich in de loop der decennia ontwikkeld tot een breed gelezen, onafhankelijk kwaliteitsmedium dat een belangrijke rol speelt in de Nederlandse journalistiek.
In de beginjaren was de krant sterk verbonden met de Rooms-Katholieke Staatspartij (RKSP), na de Tweede Wereldoorlog distantieerde de krant zich meer en meer van haar katholieke roots.
Onder leiding van hoofdredacteur Jan van der Pluijm moderniseerde de krant en wist daardoor een breder publiek te bereiken. Ook was de Volkskrant een van de eerste media met aandacht voor thema’s als sociale rechtvaardigheid, het milieu en feminisme.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor adverteren Volkskrant? Lees dan snel verder.
Table of Contents
Wat is de doelgroep van de Volkskrant?
De doelgroep van de Volkskrant bestaat voornamelijk uit hoogopgeleiden, maatschappelijk betrokken, stedelijke en moderne lezers. De doelgroep is overwegend 40+, hoewel ook steeds meer jongere lezers de Volkskrant weten te vinden via sociale media kanalen en podcasts.
Wat is het bereik van de Volkskrant?
In 2024 behaalde de Volkskrant als geheel een bruto maandbereik van meer dan 6,3 miljoen. Dit bereik is onder te verdelen in diverse onderdelen, namelijk:
Het bereik van de Volkskrant per editie incl. Digitale replica is 735.000, het zogenaamde unieke print maandbereik komt daarmee op 1.671.000.
Volkskrant magazine
Het populaire Volkskrant magazine dat eens per week verschijnt als weekendmagazine, haalt een bereik van 617.000 per editie.
Online / podcast
Het unieke maandbereik via online/podcast is ruim 2 miljoen. De podcast wordt 265.000 per week gedownload.
Nieuwsbrief
De nieuwsbrief van de Volkskrant telt 417.000 abonnees.
Sociale media
Op de diverse sociale media kanalen heeft de Volkskrant +/- 1,4 miljoen volgers.
Adverteren bij de Volkskrant
Bovenstaande cijfers geven genoeg redenen om te adverteren bij de Volkskrant. Of dit nu op de website, in de app, in het Volkskrant magazine of in het dagblad zelf is. Miljoenen Nederlanders zijn te bereiken via deze kwaliteitskrant.
Het is mogelijk om lokaal, regionaal of landelijk te adverteren. Ook is het mogelijk om je doelgroep crossmediaal via verschillende kanalen te bereiken. De mogelijkheden zijn eindeloos, mede doordat de Volkskrant onderdeel is van DPG Media, welke naast de Volkskrant nog 50+ sterke mediamerken in het portfolio heeft die wij voor jou als adverteerder kunnen inzetten.
Wil jij meer informatie?
Wil jij meer informatie over adverteren in de Volkskrant? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via info@onemedia.nl of bel ons direct op 020 210 1770.