Wanneer de doelgroep zakelijke beslissers belangrijk voor je is, dan kun je feitelijk niet om het FD heen. De indruk bestaat echter dat het Financieele Dagblad alleen door zakenlieden wordt gelezen, wat zeker niet zo is. De krant brengt bijvoorbeeld ook nieuws op het gebied van tech en politiek, en daarmee laat het FD zien dat het met een financieel perspectief naar verschillende thema’s kijkt, die ook relevant zijn voor andere doelgroepen van adverteerders.
Jouw merk in het FD? Bekijk dan de pagina Adverteren FD.
Table of Contents
Reclame campagne FD
In de reclame campagne van het FD laat de kant ook zien dat het zich niet richt op lezers maar volgers. Dit doet het FD omdat de huidige leescultuur is veranderd. Mensen hebben tegenwoordig de keuze uit verschillende nieuwsbronnen en volgen vele platformen. Daarom neemt het Financieele Dagblad een andere rol aan, namelijk dat je het FD niet moet lezen maar juist moet volgen. Zodat je altijd optimaal geïnformeerd bent en dus een leider kunt zijn.
Doelgroep FD
De doelgroep van het FD kan gerekend wonden tot de hogere welstandsklassen in Nederland. Deze doelgroep van ondernemende mensen wordt sterk vertegenwoordigd in het hogere topsegment van het bedrijfsleven binnen MKB, grotere organisaties en de Nederlandse overheid. Het zijn veelal beslissers en zij zijn niet zelden een zakelijke influencer voor hun directe omgeving.
Waarom het FD perfect voor de B2B doelgroep is
Het Financieele Dagblad is de meest selectieve krant in B2B van alle landelijke dagbladen, waardoor het logisch is dat veel advertenties in het Financieele Dagblad op de zakelijke doelgroep gericht zijn. Doordat deze doelgroep ook zeer koopkrachtig is, zul je veel advertenties op luxe en lifestyle gebied tegenkomen. Maar ook de meer exclusieve B2C advertenties komen prima tot hun recht in het FD.