Wat is de doelgroep van Libelle?

doelgroep libelle

Er is bijna geen vrouw in Nederland die geen warm gevoel krijgt bij Libelle, omdat je het las als je bij je oma of tante op bezoek was, misschien had je moeder een abonnement of Libelle of gooide de buurvrouw de Libelle in de bus nadat zij hem had uitgelezen.

Lift mee op het sterke merk: Libelle,
Bekijk onze pagina: Adverteren Libelle.

Libelle, een bron van rust

Zodra bij ons thuis de Libelle op de mat viel was het ‘vechten’ om wie het eerst met de Libelle in bad mocht. Dit was ruim 15 jaar geleden, maar ook nu denk ik met een gevoel van weemoed terug aan die tijd. Het lezen van een tijdschrift, in dit geval de Libelle in bad betekende een moment voor jezelf, even geen afleiding, prikkels en gezeur. Een bron van rust op het moment dat het even teveel wordt.

Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van de brancheorganisatie van multimediale magazinemerken, de Magazine Media Associatie (MMA) blijkt dat een groot deel van de lezers zich in control voelt wanneer zij een tijdschrift leest. Je bepaalt op zo’n moment namelijk zelf wat, wanneer, waar en hoe lang je leest.

De geschiedenis van Libelle

Op 13 april 1934 verscheen de eerste Libelle, het weekblad was meteen een succes. En tot op heden blijft het een succes, Libelle weet als geen ander met haar tijd mee te gaan. Het blad schreef in de begindagen over het huishouden, gezin en opvoeding, koken. In de jaren zestig veranderde de samenleving en de inhoud veranderde mee. Er kwamen artikelen over het huwelijk, relaties en de werkende vrouw.

Fast forward naar de huidige tijd, sinds het einde van de twintigste eeuw wordt het tijdschrift ondersteund door een website. Zo biedt Libelle de mogelijkheid voor lezers om met elkaar te communiceren. Dit maakt het blad niet overbodig, het is slechts een toevoeging.

Nog altijd weet Libelle de Nederlandse vrouw tussen de 25-55 jaar te bereiken en inspireren. De Nederlandse vrouw met een groot social leven waarvoor familie en gezin belangrijk zijn.

Libelle blijft inspireren, iedere week weer.

Profiteer van dit sterke merk

Adverteerders in Libelle profiteren van het sterke merk Libelle, want dat is het. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. Wij informeren je graag, gratis en vrijblijvend.