Wat is de doelgroep van Quote?

doelgroep Quote

Quote, de Quote 500 en het platform Quotenet(.nl) staan al jarenlang bovenaan het lijstje van vele high-end adverteerders. Logisch, want de combinatie van onderzoeksjournalistiek en interessante portretten van inspirerende ondernemers maakt Quote al 30 jaar een uniek. Maar welke doelgroep bereik je wanneer je adverteren Quote in je mediaplan lanceert?

Quote doelgroep

De doelgroep van Quote beslaat zowel ‘geslaagde’ ondernemers als ondernemers die streven naar het grote succes. Als adverteerder bereik je hierdoor zeer interessante zakelijke beslissers en de beslissers van morgen.

Doelgroep kenmerken

  • AB1
  • Veelal man
  • Harde werkers
  • Tussen 25 en 50 jaar
  • Succesvolle ondernemers
  • Bovengemiddeld veel te besteden

Quote schrijft over Het Grote Geld. Hierdoor wordt het blad en de website gelezen voor mensen die daar al inzitten maar ook voor de mensen die hiernaar streven. Quote vertelt het verhaal achter de geslaagde ondernemer, over zijn cijfers en over de luxe wereld waarin hij leeft. Ook heeft men een neus voor de belangrijke zaken die het leven van ondernemers extra glans geven en veraangenamen.

Populaire Quote topics

Zakelijk

Quote doet doorlopend aan onderzoeksjournalistiek over malversaties en misstanden in de wereld van het snelle geld. Quote maakt interessante achtergrondartikelen die zich onderscheiden door brutaliteit en originaliteit. Dat maakt Quote uniek in zowel Nederland als daarbuiten.

Automotive

Nergens is de auto meer Heilige Koe dan onder de lezers van Quote. Daarom lees je er het laatste nieuws en reviews over de snelste, duurste of meest exclusieve auto’s. Tevens wordt er ieder jaar in oktober een autospecial uitgebracht waarin je als automerk uiteraard kunt adverteren.

Stijl

Voor veel lezers is Quote smaakbepalend is de garderobe. Daarom vind je er traditioneel veel advertenties van exclusieve modemerken en modewinkels. Ook de Snob report onder leiding van stijlmeester Van Regeren Altena is een veelgelezen rubriek.

Horloges

Quotelezers dragen geen horloges om te zien hoe laat het is en daarom geeft Quote een inkijkje in de wereld van de stijlvolle tijd in de rubriek Qwatch. Of het nu om een opvallende klok gaat of een chique herenhorloge; het horloge is één van de weinige sieraden die een man zich mag veroorloven.

Reizen

Lezers van Quote zijn doorgaans fervente skiërs en liefhebbers van verre oorden. Daarom schrijft het blad veel over deze reisthema’s en houdt daarbij rekening dat haar lezers alleen genoegen nemen met de beste locaties. In mei, net voor het vakantieseizoen, is er ook een reisspecial in Quote.

Boten en huizen

De heli van Quote vliegt iedere maand over de huizen van de rijkste Nederlanders en doet verslag wat er vanuit de Qheli is te zien. Ook worden de mooiste penthouses, villa’s, luxe kantoren en hotels in de rubriek Qasteel getoond.

Quote 500

Sinds de millenniumwisseling doet Quote onderzoek naar de rijkste Nederlanders met ieder jaar een overzicht van onze 500 meest rijke landgenoten. Hiervoor wordt een jaar lang onderzoek gedaan door alle gelieerde (dochter)ondernemingen in binnen- en buitenland uit te pluizen. Over deze lijst wordt ieder jaar weer veel gepraat, waardoor de doelgroep van de Quote 500 zeer breed is.

Bereikcijfers en bezoekers Quotenet

  • Oplage van Quote ca. 40.000 exemplaren
  • Gemiddeld bereik van 259.000 lezers per nummer
  • Oplage van Quote 500 ca. 80.000 exemplaren
  • Ca. 700.000 unieke bezoekers op Quotenet(.nl)

Benieuwd naar de meerwaarde van Quote voor jouw product of dienst? De media experts van One Media rekenen het je kosteloos voor en vertellen je meer over de mogelijkheden.