Dat je snel en effectief miljoenen Nederlanders kunt bereiken via de radio, dat weten de meeste adverteerders wel. En dat Slam FM relatief veel jongeren bereikt, is bij veel adverteerders ook bekend. Maar wat is die Slam FM doelgroep precies en wat zijn de mogelijkheden voor een geslaagde radioreclame campagne op Slam?
Wil je snel en voordelig zendtijd op Slam FM?
Bekijk dan de pagina Adverteren Slam FM.
Table of Contents
Slam FM doelgroep
Kortgezegd beslaat de Slam FM doelgroep luisteraars tussen de 15 en 49 jaar, met een extra focus op GenZ (15 tot 25 jarigen) en Millennials (25 tot 40 jarigen). 70% van de luisteraars zijn tussen de 18 en 34 jaar en de gemiddelde leeftijd is 32 jaar.
Slam doet het bijzonder goed in de (kern) doelgroep, want hoewel Slam FM met haar dance format als een nichezender kan worden bestempeld, luisteren nog altijd meer dan 850.000 luisteraars per week naar Slam. Dat is misschien minder dan de 3 miljoen luisteraars van Radio 538, maar de seconden tarieven van Slam FM zijn ook veel lager.
Sinds wanneer bestaat Slam FM?
Door het muziekformat met voornamelijke nieuwe dancebeats zou je het niet denken, maar Slam FM is een radiostation dat veel ouder is dan bijvoorbeeld 100%NL, Sublime FM of Qmusic. Slam FM is al in het jaar 2000 opgericht door toenmalig eigenaar ID&T, die de zender ook nog even als ID&T Radio omdoopte. Eind 2005 verkocht ID&T het station, en kreeg het weer de naam ‘Slam FM’.
Slam playlist
Al meer dan 20 jaar weet de Slam playlist een actieve doelgroep te bereiken door iedere dag de populairste pop- en dancetracks te draaien, gecombineerd met verrassende danceclassics uit de jaren ’90 en zeroes. Ook trapt Slam iedere middag de lunch af met een aanstekelijke hitmix, onder de noemer ‘Housen in de Pauze’.
Slam luisteren
Het station weet haar doelgroep niet alleen via FM te vinden, maar ook via haar populaire website en stream (met bijna een half miljoen bezoekers per maand), haar YouTube kanaal met ca. 700.000 abbonnees en via de kabel met Slam TV.