Wat is een Reel op Instagram?

wat is een reel op instagram

Reels zijn ontzettend populair op Instagram. Maar wat zijn Instagram Reels precies en wat kunnen ze voor jouw pagina betekenen? In dit artikel delen wij drie dingen die je moet weten over Reels.

Wat is een Reel?

Reels zijn verticale video's die tot 60 seconden lang kunnen zijn, ze kunnen worden weergegeven op je hoofd profiel of op de speciale tab.

Of je je Reel nu afzonderlijk fotografeert en in je eigen software bewerkt, of deze rechtstreeks in de app maakt, de aanbevolen afmetingen van de Instagram Reel zijn 1080×1920.

Zorg ervoor dat je Reels van hoge kwaliteit zijn in je filmrol of neem ze direct op via de app voor de best mogelijke kwaliteit.

Instagram Reels en hashtags

Net als bij andere typen formaat is het ook bij Reels slim om hashtags toe te voegen. Door hashtags toe te voegen aan je Reel geef je het algoritme als het ware een tip waar je Reel over gaat. Dit kan ervoor zorgen dat je Reel getoond wordt bij voorgestelde berichten of op de verkenningspagina.

Voorbeeld: Stel een Instagram gebruiker volgt een andere gebruiker die dezelfde hashtags gebruikt als jij, dan is de kans groter dat hij / zij mogelijk geïnteresseerd is in jouw Reel. Instagram wil jou zo lang mogelijk op het platform houden en heeft er daarom baat bij om voor jou relevante Reels te tonen.

Een andere reden om hashtags aan je Reels toe te voegen is om de directe vindbaarheid te vergroten. Hoewel het niet zo is dat Instagram gebruikers constant zoeken door middel van hashtags op een specifieke tag gebeurt dit zeker ook. Better safe than sorry!

Wat zijn Instagram Reel trends?

Als je succesvol wil zijn op Instagram met Reels is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen. Besteed dagelijks wat tijd aan het onderzoeken van trends, dit doe je door simpelweg wat Reels te bekijken op Instagram. Noteer wat je opvalt, zie je veel soortgelijke Reels? Wat is de inhoud van deze Reels en in welke stijl worden de Reels opgenomen en bewerkt?

Heb je een trend gevonden die bij je merk past? Maak dan haast, ga er meteen mee aan de slag voor je de boot hebt gemist.

Tip: Het is vrij gemakkelijk om Reels na te maken door middel van sjablonen van andere Reels.
Deze sjablonen vind je door te Googelen en worden daarnaast ook vaak gedeeld op Instagram door andere gebruikers. Ook Instagram zelf heeft een aantal sjablonen ter beschikking gesteld om het gebruikers makkelijk te maken.

Wees consequent

Het is belangrijk om je aan een schema te houden, ook al kan de inhoud van de Reels van dag tot dag wijzigen. Als je je houdt aan elke dag (of week) op hetzelfde tijdstip te posten, met hetzelfde formaat, is het mogelijk om binnen korte tijd duizenden weergaven te hebben!

Wees niet ontmoedigd als je Reels in het begin niet zoveel mensen bereiken. Ook voor Reels geldt: de aanhouder wint.