Social media wordt tegenwoordig door bijna alle moderne bedrijven ingezet om contact te houden met de doelgroep, of juist nieuwe klanten te werven. De mogelijkheden zijn dankzij bekende sociale media zoals Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin en TikTok eindeloos. Maar aan welke kosten moet je denken bij de uitbesteding van jouw social mediabeheer?
Table of Contents
Social media kosten
Een social media campagne doe je niet eenmalig. Deze doe je op frequente basis, minstens wekelijks en soms (afhankelijk van je doelgroep) dagelijks. Hierop worden de kosten berekend. De kosten van een instapcampagne bedragen € 250 euro per maand. Hiervoor wordt je content kalender opgemaakt en wordt er wekelijks een inspirerende en klikwaardige content op jouw sociale media gepost.
Hoe werkt social media uitbesteden?
Aan de hand van een persoonlijk gesprek met social media wordt in kaart gebracht wat jouw doelstellingen zijn. Aansluitend worden er enkele content ideeën gepitcht, waardoor je een goed beeld krijgt van de creatieve invulling van ons sociale mediabureau. Ook laten we uiteraard succesvolle cases zien van vergelijkbare doelgroepen van andere klanten, waardoor ook weer nieuwe ideeën ontstaan voor jouw bedrijf.
Wat kost een social mediastrategie?
Zelfs bij een relatief eenvoudige maandelijkse campagne van € 250 euro per maand, is naast de content creatie ook de social mediastrategie inbegrepen. Uiteraard kun je One Media ook benaderen voor het enkel uiteenzetten van de strategie, waarna je vervolgens zelf de content kunt produceren voor de ideale doelgroep op Facebook, Instagram of Linkedin. Onze sociale media consultants helpen je graag op weg met het professionaliseren van jouw kanalen.