Wat levert een uitleganimatie op?

uitleganimatie

“Wat levert het concreet op?” Dit is misschien wel de meest gestelde vraag van onze klanten. Ongeacht of zij een uitleganimatie laten maken, met influencer marketing willen starten, Radio of TV willen inzetten of welk ander type media dan ook. Klanten zijn op zoek naar meetbare successen, en terecht.

Uitleganimatie maken bedrijf

De dagen dat de klant met een zak geld bij een videobureau aan kwam zetten en vervolgens hoopte op enig resultaat zijn voorgoed voorbij. Fijn! Want wij weten dat video’s werken, nu jij nog. Enkele feiten op een rijtje:

  • Mensen zijn veel beter in staat om te onthouden wat zij hebben gezien vs. wat zij hebben gelezen.
  • Het merendeel van de consumenten kijkt liever een uitleganimatie dan dat hij / zij een gebruiksaanwijzing leest.
  • Social media platforms geven de voorkeur aan video met als gevolg dat de verspreiding van video over het algemeen goedkoper is dan de verspreiding van statische content.
  • Video’s in e-mails verhogen het doorklikratio enorm.
  • Meer dan 80% van de consumenten geeft aan dat zij eerder overgaan tot een aankoop na het bekijken van een uitleganimatie.
  • Uitleganimatie geven een boost aan de professionaliteit van een bedrijf, organisatie of merk en daarmee het vertrouwen wat de consument heeft in een bepaald bedrijf.
  • Video versus tekst

Ga bij jezelf na, wanneer is de laatste keer dat jij een gebruiksaanwijzing las? Op het moment dat je iets wilt leren, ga je dan eerder een blog lezen of ga je op zoek naar een YouTube tutorial?

Waarschijnlijk is het antwoord op de eerste vraag: geen idee en op de tweede vraag: een YouTube tutorial. We zijn allemaal druk tegenwoordig en hebben / nemen niet de tijd om ons in te lezen, veel liever nemen we informatie tot ons door middel van een korte maar krachtige uitleg animatie.

Hoe gaan we het succes meten?

Voor we starten met de ontwikkelingen van jou uitleganimatie bepalen we je doelstelling en ook direct hoe we achteraf kan bepalen of je doelstelling wel of niet is bereikt. Er zijn talloze manieren om dit te doen: het A/B testen van landingspagina’s met vs. zonder video, het A/B testen van e-mails met vs. zonder video, het inzetten van video in paid advertising campagnes en het gebruik van de video tijdens sales pitches.

Uitleganimatie inzetten voor jouw bedrijf?

Al met al bewijzen uitleganimaties keer op keer dat zij een krachtige toevoeging zijn aan je marketingmix voor bijna iedere branche. Ben jij benieuwd wat een uitleganimatie voor jou kan doen? Neem dan contact op met Mediabureau One Media via 020 210 1770 of info@onemedia.nl